
A webes kommunikáció varázslata
– egy csapásra megtölti élettel a néptelen honlapokat, s nyüzsgő érdeklődést továbbít cégedhez, telefonodra…
Igazi élmény, amikor elkezd csörögni a telefon és érzed, hogy új szakasz kezdődik céged, vállalkozásod életében. A varázslat pedig olyan egyszerű, hogy ha elolvasod, rájössz, hogy már régen így kellett volna kommunikálnod! S elkezded lázasan átírni weboldalad ajánlatait!
Mi az amivel a legszebb honlapot is nagyobb teljesítményre lehet kapcsolni? Ugyanakkor hiánya garantált kudarc, amit pedig egyszerű volna elkerülni!
Egyszer Valaki azt mondta nekem, 20 éves a cége, megérdemelne egy szép weboldalt. Megkérdeztem, mit várna el egy új honlaptól… – Hát mit, hát legyen szép… – volt a válasz. Mindketten tudjuk, hogy ez régen nem elég!
Egy szép weboldal lehet ugyan szép, de egy jól teljesítő üzleti honlap elsősorban nem gazdájának készül, bármennyire is tetszik neki… Érdemes olyan dolgokkal felvértezni, amelyek az olvasóknak tetszenek.
De mik ezek? Példák:
Rossz példa, ha a honlapon ilyenekbe botlunk: “választékunk”, “minőségi”, “megbízhatóság”, “munkatársaink”, “nálunk”, stb. Miért? Ez azért rossz példa, mert ezekkel magadról beszélsz…
Jó példa, ha ilyenekkel lehet találkozni a honlapon: “megoldásként azt javasoljuk Önnek…”, vagy “ha a legjobb termékeket keresi, érdemes ezekre vetnie egy pillantást…”, vagy “ha ezt választja, kiegészítésként még…”.
Ez azért jó példa, mert ezek a mondatok a vevőről szólnak.
Ha sikerül megfelelően tálalni saját dolgaid, érdeklődést nyersz, az érdeklődés pedig üzletet jelent…
Szép a honlapod? Akkor kezdheted a bemutatkozással!
Vajon mivel foglalkozol? Egyszerű a válasz és olyan könnyű kimondani. De vajon hányan vannak, akik pont ugyanezt mondanák? Ha kicsit továbbgondolod hamar rájöhetsz, hogy van egy másik válasz is… Ha előveszed, és azzal kezded, Tiéd lehet a hallgatóság figyelme az első pillanattól.
Olyan egyszerűnek tűnik kimondani, mivel foglalkozunk. Valaki azt mondaná: kérem, én pénzügyi tanácsadó vagyok. Ő tehát a sokezredik pénzügyi tanácsadó, egy a tömegből.
Más azt mondaná: – Én nyílászáró kereskedő vagyok. Ebből is van pár ezer.
Létezik azonban egy másfajta bemutatkozás, melyet olvasva a honlap látogatója rögtön Neked szenteli a figyelmét. Azonnal kiemelkedhetsz vele a tömegből és másként tekintenek Rád… A honlapon érdemes építeni erre!

A jó válaszok
A pénzügyi tanácsadó például kezdhetné azzal, hogy: kérem én biztosíthatom a megérdemelt nyugdíjat, a nyugodt éveket. Hogy ne jelentsen anyagi problémát a gyermekek életpályakezdése, és anyagilag megalapozott életvitelt folytathasson. Segíthetek elkerülni az adósságcsapdát, amiben a családok nagy része nyakig benne van…
A nyílászáró kereskedő mondhatná azt is, hogy: kérem, én és kollégáim azon dolgozunk, hogy az Ön háza biztonságosabb és melegebb lehessen kevesebb rezsiből. Szebbé varázsoljuk otthonát, ahol ezentúl még nagyobb öröm lesz élni.
Gondoltál már arra, hogy a kólaárus a Balaton partján enyhülést árul a nagy melegben? Vagy a pattogatott kukorica a moziban tulajdonképpen teljessé teszi a moziélményt?
Teljesen mindegy, hogy mit árulsz, ne a dologról beszélj, hanem arról, amit az az ügyfélnek jelenhet… Szedd sorba az ügyfél hasznát és kezdd a nagy durranással. Ha megfelelően tálalod, azzal az első pillanatban odaszegezheted látogatódat a honlap elé.
Ha arról kezdesz beszélni ami tényleg érdekli, a problémáiról, a problémái következményeiről – és a lehetőségről, hogy ezek a problémák megszűnjenek – azonnal figyelni fog Rád…
További hasonló témák


Főnixként feltámadó weboldalak
Érdemes ezt is elolvasnod!
Hogyan működik a mechanizmus, amely másfél milliárd forintot tett partnerünk zsebébe 5 év alatt?
Lehet ennyivel több, csak mert jó az online kommunikáció?
Bizonyított példa mutatja, hogy működik a dolog!
Vajon hogyan állt össze ez a stratégia?