Milyen címsor ragadja meg jobban érdeklődőid figyelmét? A rövid vagy a hosszú címsorok? Olvass remek tippeket címsorokról, amelyek érdeklődőket vonzanak hozzád!
Ogilvy, az amerikai reklámipar mágusa egyszer azt írta, hogy a hosszú címsorok jobban eladnak, mint a rövidek. Aztán rögtön mutatott egy olyan sikeres reklámot, aminek a címe csupán egyetlen szó volt. Kivételek tehát jócskán akadnak, de vajon erősítik a szabályt?
A teljes infóhoz hozzátartozik, hogy a fenti, 1961-ből származó hirdetés egy olyan korban jelent meg, amikor kicsiny képekkel, és általában hevenyészett tördeléssel összerakott szövegek voltak jellemzők. A nagy kép és a 3 hasábba tördelt, olvasást segítő szöveg elrendezés önmagában is figyelemkeltőnek számított.
A címsorok hossza – Ne legyen túl hosszú!
A régi időkben sem az egyszavas reklámok hódítottak, ebben a tekintetben hálásak lehetünk a guglinak, aki akár 200 karaktert is enged egy PPC hirdetés megfogalmazására. Nyilvánvalóan a címsorok nem lehetnek túlságosan hosszúak.
Állítólag a 10-nél több szóból álló címsorok kevesebb figyelmet kapnak, mint azok, amelyeket ennél kevesebb szóval sikerül felépíteni. Érdemes tehát tömörségre törekedni a címsorok megfogalmazásakor.
Nézd meg, hol hirdetünk leggyakrabban az interneten! A Google Ads hirdetéseinél egészen rövidre kell fogni a mondanivalót. A Facebook-on írhatsz hosszabban, de a figyelemfelkeltő kezdésnek érdemes beférnie két mondatba, hogy mobilon is teljes értékű gondolatot közölhess. Vagyis anélkül legyen végigolvasható, hogy külön kattintani kellene a tovább linkre. Az ilyen hirdetések kétsoros címe ugyanis a mobil kijelzőkön is jól látszik, erre a szűk helyre elférő üzenetet egyetlen szemmozdulattal elolvashatják az érdeklődők.
Akarsz valamit adni? Beszélj arról!
A segítő jellegű hirdetéseket több figyelem övezi. Ilyeneket például: „-Hogyan távolíthatod el ruhádból a pecsétet könnyen, gyorsan?”, vagy „-Sikerkalauz, hogyan szerezz barátokat költözés, munkahely váltása után?”
Amikor az emberek érzik a segítő szándékot, jobban megnyílik az elméjük és érdeklődésük.
Egy tipp helyi piacokra
Vannak szolgáltatások, amelyek a helyi piacot célozzák. Az ilyenek hirdetésénél érdemes kipróbálni a város, földrajzi környezet nevét, beleillesztve a címsorba. Ha a helyi lakos elolvassa, könnyebben magára ismer, jobban átmegy a számára előkészített üzenet. pl. „-A debreceniek kedvenc pizzája nálunk készül.”, vagy „- A pécsiek szívesen járnak kiülős helyekre, ezért ajánlunk egyet…”
Célcsoport, probléma, megoldás
Alapvetően jó irányt követsz, ha úgy komponálsz érdeklődésre számot tartó címsort, ha beleírod a célcsoportot, megemlíted a problémát, és megoldást is kínálsz egyszerre. Példa „-Kisgyermekes anyukaként több szabadidőt élvezhetsz, ha lefoglaljuk csemetédet…”
Más célcsoport nyilván más megoldásokra vágyik, rengeteg hasonló címsort lehet komponálni. A Tiéd hogyan szólhat?
Varázslatos szavak
A jó címsor ugyanakkor olyan, mint egy verssor. Érdemes eltűnődni a szavakon, amelyeket felhasználsz. Vannak olyan szavak, amelyeket alkalmazva azok több figyelmet szereznek üzenetednek.
Ilyen lehet például: “Úgy érzed ciki, hogy nem mersz megszólalni angolul?”, vagy „Boszorkányos technikák a háztartásban, amelyek segítenek rendet tartani…” vagy „-Döbbenetes hatása van ennek a 8 tippnek, ha követed…” – Itt a ciki, a boszorkányos, és döbbenetes szavak emelik az üzenet hatását. Ilyen szavakkal vegyítve üzenetedet, jobban megakasztja az olvasók szemét.
Címsor, tesztelés – a címsorok hossza
A címsor ugyanakkor nem kőbe vésett szabályok szerint készül. Olvasóid, weboldalad látogatóinak figyelmét megszerezni fontos, ezért ennek érdekében érdemes többféle címsort tesztelni. Tesztelhetsz landing oldalakon, vagy akár a kezdőoldalon. Bevetheted a blogot is a cél érdekében olyan posztokkal, amelyeknél tudatosan válogatod meg a címsort. Kis idő elteltével tesztelheted, melyik volt az a poszt, amely a legtöbb figyelmet kapta.
Egy-egy landing oldal fontos célok érdekében születik. Kiváló helye a címsorok tesztelésének, sőt, tulajdonképpen az ilyen tesztek kötelezőek a hatékonyság csúcsra emelése érdekében.
Pénzégetés helyett kiemelkedő kommunikáció
Egyik KKV partnerünk havi 40 milliós árbevételnek örvendhet a következetes marketingmunka eredményeként. Sok éve dolgozunk együtt, miközben hétről hétre adaptáljuk az új ötleteket, és a változó körülményekhez idomítjuk a céges kommunikációt.
40 millió havonta! Lehet ennyivel több, csak mert jó az online kommunikáció?
Igen, partnerünk példája bizonyítja! Vajon hogyan áll össze ez a stratégia?