Vajon mi történik, amikor korábban téli álmot alvó honlapod egyszer csak feléled, és növekvő intenzitással továbbítja hozzád a leendő vevőket, ügyfeleket?
Először is nyilván nem csoda történik, hanem tervezett lépések sora vezet el odáig, hogy a honlap „termőre fordul”. Valószínűleg a változás sem egyetlen éjszaka alatt mutatkozik meg, hanem van némi kifutása annak, amíg minden részlet a helyére kerül, és elkezd dolgozni.
Vajon mit lehet kezdeni egy álmodó honlappal?
A következő szempontokat érdemes sorban megvizsgálni:
Esztétika
Első, bár nem legfontosabb szempont az esztétika kapcsolata a tartalommal. Bár egy jó ajánlat fehéren feketén is kiválóan hangzik, a mögé tett esztétika, brand és különböző grafikus elemek erősítik az ajánlat komolyságát. Vagy ellenkezőleg, hiteltelenné teszik.
Tehát egy meggyőző honlap alapvetően szép és esztétikus. Nyilván nem kell művészi színvonalúnak lennie, pontosan elég, ha a színei, a formái és a tartalom tördelése egységes képet mutatnak.
Egy tényleg jól kivitelezett weboldal nagyjából ugyanolyan érzéseket indukál a látogatókban, mint amikor egy szép magazint forgatunk. A szépen tördelt, érdekes és színes oldalképek keltik a jó minőség érzetét, s ez az érzet aztán átadódik a honlapgazda vállalkozás irányába. Ekkor mondjuk, hogy a weboldal jól alátámasztja az imázst, megbízható cég képét tolmácsolja. – Ha már a weboldalnak is ennyi figyelmet szenteltek…
Az üzenetek – vedd magad takarékra
Az alkalmazott üzenetek tekintetében érdemes jól célozni. Máig gyakori tévhit, hogy a weboldalnak olyannak kell lennie, mint azt a Megrendelő elképzeli. Ez a hibás szemlélet egyre másra szüli az olyan weboldalakat, amelyek láthatóan valamilyen céges filozófiának vannak alárendelve. Van rajta mottó, nagyot kanyarító céges szlogen, – mert hát ezek mi vagyunk, ilyen frappánsan ki lehet ezt fejezni. Aztán pedig gyakran tényleg sikerül olyan klassz honlapot készíttetni, ami tetszik a menedzsmentnek, de baj, ha leginkább csak nekik tetszik.
Egy jól teljesítő honlap nyilván nem a cégről szól. Sokkal inkább az érdeklődőkről, illetve azok érdeklődésének kielégítéséről. Az embereket ugyanis sohasem érdekli más, főleg első körben, mint saját maguk gondjainak megoldása. – Ha vásárolni szeretnék valamit, nyilván arra vagyok kíváncsi, hogy az ajánlott termék, szolgáltatás mennyire felel meg nekem. Az érdeklődésnek ebben a fázisában teljesen mindegy, ki van a honlap mögött.
A jó ajánlat, kezdd ezzel!
Van egy remek marketinges mondás, amely szerint senkit sem érdekel ki vagy, amíg nincs egy jó ajánlatod! Legyen tehát egy jó ajánlatod! Ne bízd a véletlenre, hogy majd a látogató honlapodon megtalálja, amit keres! Feltehetően nem fogja megtalálni…
Tehát, minden köntörfalazás nélkül érdemes elkezdeni arról írni, milyen problémákat old meg az ajánlatod. S tegyél róla, hogy az ajánlat a honlapra érkezéskor azonnal látható legyen! Ha sikerül megragadni leendő partnereid figyelmét már az első másodpercben, megnyerted az első csatát. Ha az érdeklődését is sikerül lekötni, akkor simán végigvezetheted egészen addig, amíg döntést hoz arról, hogy felhív telefonon, ír egy e-mailt, vagy azonnal rendel.
A profik így csinálják: Kitalálnak egy remek ajánlatot, amit elhelyeznek az egyik aloldalon. Ennek az ajánlatnak annyira jónak kell lennie, hogy nem is bízzák a véletlenre a honlapon való megtalálhatóságát. Egyenesen ezt az ajánlatot hirdetik meg! A hirdetésről a honlapra érkező potenciális ügyfelek tehát a kezdőoldal helyett egy király ajánlattal találják szembe magukat, amin nem is kell sokáig gondolkozniuk…
Így lesz válogatott közönség a honlapodon
Ha arra gyúrsz, hogy a keresőrendszerből majd érkeznek az érdeklődők, aztán azokból egyre másra ügyfelek válnak, akkor ki kell ábrándítsalak. Ez még az éhhalálhoz sem lesz elég. A keresőrendszerben a sláger keresőkifejezésekre óriási a verseny, a találatok közé bekerülni pedig elég lassú dolog. Neked pedig eredményekre van szükség. Ma, holnap. Nem a jövő hónapban, vagy félévben. Ezért hirdetni márpedig kell.
Egy jól irányzott hirdetés olyan technikát jelent, amit méltán becézhetünk vevőmágnesnek, mert kizárólag olyan látogatókat továbbít honlapodra, akik pontosan azt keresik amit Te ajánlasz. Ne bízd hát a véletlenre!
A hirdetések legnagyobb haszna a kiszámíthatóság. Naponta több tucat vagy éppen több száz érdeklődőt terelhetsz vele a honlapra. Kihagyhatatlan, ha fontos a potenciális érdeklődők nagy merítése.
S kezdj el segíteni!
Ha van valami, amit joggal elvárhatsz egy céges weboldaltól, az az lehet, hogy eladjon. A céget, a terméket, a szolgáltatást. Ez jó cél… Érdekes módon, ez akkor sikerülhet a legjobban, ha a honlapon nem is látszik, hogy bármit is eladna…
Klassz paradoxon, és hatalmas titok rejlik mögötte.
Olvasd el mi az a szemlélet, melyet ha követsz, egyszeriben kiemelkedsz a tömegből! Honlapod ezentúl sokkal hatékonyabban tereli Hozzád az érdeklődőket, akik mind csak Tőled szeretnének vásárolni, senki mástól:
Mert a honlap akkor ad el jól, ha célja nem az eladás.
Ha olyan portékád van, ami máshol is kapható… Ha versenytársak vannak a piacon és nem kívánsz beszállni egy öngyilkos árversenybe, akkor más eszközökhöz kell nyúlni, másként kell gondolkodni, mint a többség…
A honlap igazi céljai között olyan dolgok szerepelhetnek leginkább, mint a bizalomépítés, a piacszerzés, a motiváció. Mi emberek attól szeretünk vásárolni, akiben megbízunk. A vevő bizonyosságot kell kapjon, hogy valóban hozzáértővel áll szemben, aki tényleg a megfelelő megoldást nyújtja. Aki láthatóan jól ismeri problémát és képes meggyőző válaszokat adni feltett kérdésekre. Aki megfelelő garanciákat tud adni a teljesítésre és később is megtalálható…
Az emberek szeretnek kapni. Bármit, amit értékesnek tartanak. Információt, hasznos javaslatokat, ajándékokat, kedvezményeket. Ha Neked is van olyan információd, ami a célcsoport számára értékes lehet, add oda nekik!
A célcsoportot bizonyára érdekelheti egy sor dolog, ami a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos. Egy remek tanulmány, mely segít a választásban, egy másik amely megmutatja hogyan lehet könnyebben, szebben, jobban megcsinálni valamit. De lehet épp valamiféle ajándék, melyet értékesnek tartanak. Add oda, és kérj cserébe információt!
Nevet, e-mailt, telefonszámot. Később így bármikor megkeresheted ezeket az érdeklődőket. Ha értékes dolgokat írsz és adsz weboldaladon, azzal piacot építhetsz. Ha megfelelően ápolod a kapcsolatot honlapod látogatóival, azok később vásárolni, üzletelni fognak Veled. Ez sokkal hatékonyabb, mint orruk elé rakni a megrendelem gombot…
Összefoglalás
Hogyan ébresztjük fel honlapodat?
+ Megnézzük, esztétikailag hova lehet fejleszteni, hogy kiállását meggyőzővé tegyük, alkalmassá ahhoz, hogy kiemelkedhess vele az iparági masszából, a versenytársak fölé.
+ Megnézzük, milyen üzenetekkel, tartalmakkal lehet segíteni a a bizalomépítést és az érdeklődés megszerzését. Megvizsgáljuk, megbeszéljük, milyen ajánlatok jöhetnek szóba, hogyan lehet azokat fokozni, hogy az ajánlat végül meggyőző és visszautasíthatatlan legyen.
+ Megnézzük, milyen módon lehet a lehető legtöbb érdeklődőt a honlapra terelni ahhoz, hogy az ajánlatok megfelelő arányban érjenek célba, és egyre bővülő klientúrát szerezz.
+ Megnézzük, hogyan lehet bőséges szakmai tartalmakkal ellátni a honlapot, hogy az nagyszerűen kiszolgálja az előzetes érdeklődést, amikor a partnerek, vevők még nem készek az üzletre, csupán információkat gyűjtenek. Ha a Te céged az, aki megfelelően bőséges tájékoztatást nyújt a laikus érdeklődők számára, akkor megjegyeznek, emlékeznek rád, és megtalálnak, amikor eljön a döntés ideje.
A honlap a céges kommunikáció középpontja, azonban nyilván ott vannak a közösségi platformok, amelyeken érdemes rendszeres megnyilvánulni. Ez sem kihagyható a folyamatokból, de erre irányuló véleményemet inkább egy másik cikkben részletezem.
Egyik KKV partnerünk havi 40 milliós árbevételnek örvendhet a következetes marketingmunka eredményeként. Sok éve dolgozunk együtt, miközben hétről hétre adaptáljuk az új ötleteket, és a változó körülményekhez idomítjuk a céges kommunikációt.
40 millió havonta! Lehet ennyivel több, csak mert jó az online kommunikáció?
Igen, partnerünk példája bizonyítja! Vajon hogyan áll össze ez a stratégia?