Olyan ügyfelekre vágysz, akik felismerik a honlapon céged nyilvánvaló értékeit és szívesen megfizetik az akár magasabb árakat is? Sőt, később még hálásan gondolnak rád, s legközelebb újra téged választanak? Ha szeretnéd, hogy mások tisztán lássák értékeidet, folytass értékcentrikus kommunikációt!
Nem elég egy honlappal kiállni és elmondani, miért jó a terméked, szolgáltatásod. Egy másik megközelítés szükséges, amit ha követsz, meg fogsz lepődni, mennyire más vevőkör érkezik cégedhez.
Az elmúlt években számtalanszor találkoztam azzal a felfogással, hogy ja persze, kell egy honlap, amit majd sokan megtalálnak. Ha eléred, hogy sokan érkezzenek a weboldaladra, talán majd csak felhív valaki… – azonban ez csupán a nagy számok törvénye, s legtöbbször az éhhalálhoz sem elég.
Pedig egy apró részlet képes megváltoztatni az ügyfelekért folytatott kommunikáció egész lényegét, és természetesen az eredményt. Nyilván pozitív irányba. Olvasd el, fordítsd saját hasznodra!
A mennyiség alapú üzletmenet
Van a látókörömben olyan vállalkozás, amely azt vallja, hogy minél több ajánlatot kell kiadni! Erre rendezte be üzletvitelét. Hetente gyártja az ajánlatokat tucatjával, vagy még nagyobb tételben, aztán valamilyen hányaduk természetesen üzletet hoz. Ők komoly kapacitással készítik az ajánlatokat, árakcióznak a megfelelő vonzerő érdekében. Ők azonban nem partnerünk.
Egy másik céggel viszont egészen máshogyan dolgozunk. Egy remek honlap a hozzákapcsolt kommunikációval kis volumenben is sikeres. Nem kell, hogy tömegek látogassák, mert kevesebb számú érdeklődővel is működik. A céltalan és volumenre törekvő látogatószerzés helyett inkább létrehozunk egy hatékony konverzióval működő weboldalt, és utána azt leöntjük érdeklődőkkel.
Az érték alapú kommunikáció
Egyszerűen megmutatjuk a kiszemelt vevőkör számára az ajánlat legfontosabb értékeit. Nem kell mást csinálni, csak megfigyelni, hogy célcsoportod számára mi a legfontosabb érték. Aztán erre felépíteni a teljes kommunikációt.
Nyílászárós partnerünk remek példa arra, hogyan kommunikáljuk a beltéri ajtók értékeit. Tévedés arra gondolni, hogy az ajtók tulajdonságait taglaljuk a kommunikáció során. A piac nem is igazán kíváncsi erre, sokkal érzékenyebb az értékekre. A gyönyörű beltéri ajtók például tökéletesen harmonikussá teszik az otthont, ahol sokkal jobb élni ezután. Egy ilyen otthon feltölt, ellazít, kényelmes, és büszkeséggel tölt el. Ez igen, ez igazi érték!
A Te kínálatodnak is megvan a maga értéke természetesen. Boldogabbá, kényelmesebbé teszi a vevők életét, esetleg eredményesebbé, magabiztossá, céltudatosabbá változtatja őket. Lehet, hogy termékeid segítségével olyan dolgok oldhatók meg, amelyek egyszerűen jobbá teszik vevőid életét, partnereid munkáját.
A termék helyett beszélj az értékekről
Ezért érdemes megfontolni, hogy nem a termékre és a bevételre koncentrálsz kommunikációdban, és üzletviteled során…
– hanem az értékekre, amelyet végül bevételre tudsz váltani,
– arra, hogy feltárd és megvilágítsd az értékeket, amelyek megtestesülnek munkádban,
– és megfelelően tolmácsolod ezeket weboldaladon és a reklámokban.
Magasabb árszínvonal, prémium vevőkör
Ha ezek mentén kommunikálsz, nyilvánvalóan tolmácsolod ajánlataid értékeit, akkor olyan célcsoportot vonzhatsz, amely pont ezekre az értékekre vágyik. Ha szíven találod ezzel érdeklődőidet, nem kell sokat várnod az értékes vevőkre, akik nem a szolgáltatásod árát, hanem ajánlatod értékeit fizetik meg. Ez pedig magasabb árszínvonalat és prémium vevőkört fog eredményezni.
Ebben segítünk Neked és cégednek.
Általában egy ilyen közös projekt a weboldal rendberakásával, felújításával kezdődik, miközben konzultációk során tájékozódunk üzletviteledről, céljaidról. Azután az együttműködés akár hónapokon, éveken át folytatódik. Rendszeresen konzultálhatunk üzletviteled fordulatairól, új és újabb ajánlatokat dolgozunk ki, amelyeket elhelyezünk online kommunikációdban. A weboldalad képes lesz remek konverziókra és ezt megtámogatjuk a szükséges kampánystratégiával.
Régi partnereinkkel évek óta dolgozunk együtt, külsős marketinges munkatársként, online edzőként.
Az Alphadesign alapítójaként 21 éves, szakmai díjakkal elismert tapasztalatokkal segítek cégeknek, vállalkozásoknak abban, hogy webes megjelenésük és kommunikációjuk által növekvő eredményeknek örvendjenek. Légy Te is köztük!
Légy Te is részese a remek élménynek,
amikor elkezd csörögni a telefonod, – és valaki azt mondja, hogy látta a weboldalad, ami meggyőző, és szeretne továbblépni, megbízást adni, vagy vásárolni, mert ajánlatod pont neki szól…
Egyik KKV partnerünk havi 40 milliós árbevételnek örvendhet a következetes marketingmunka eredményeként. Sok éve dolgozunk együtt, miközben hétről hétre adaptáljuk az új ötleteket, és a változó körülményekhez idomítjuk a céges kommunikációt.
40 millió havonta! Lehet ennyivel több, csak mert jó az online kommunikáció?
Igen, partnerünk példája bizonyítja! Vajon hogyan áll össze ez a stratégia?