Nyilván üzletet vársz a weboldaltól, ha a céged, vállalkozásod, profitorientált munkád van. Azonban az onlinemarketing olyan, mint a füstfelhő, laikusok számára néha átláthatatlan, pontosan a lényeget takarja el. A kitűzhető célok egyszerűen megfogalmazhatók, tulajdonképpen csak kettő van belőlük. Vajon mi az a kettő? Olvasd el részletesen!
Mi lehet az a két legfontosabb terület, amire fókuszálni érdemes, ha azt szeretnéd, hogy céged, vállalkozásod weboldala lendületesen generálja az üzleti eredményeket?
Igen gyakori tévhit, hogy a weboldalnak olyannak kell lennie, mint azt a cégvezetők elképzelik. Ez a hibás szemléletet egyre másra szüli az olyan weboldalakat, amelyek láthatóan valamilyen céges filozófiának vannak alárendelve. Van rajta mottó, nagyot kanyarító céges szlogen, mert hát ezek mi vagyunk, ilyen frappánsan ki lehet ezt fejezni. Aztán pedig gyakran tényleg sikerül olyan klassz honlapot készíttetni, ami tetszik a menedzsmentnek, de baj, ha leginkább csak nekik tetszik.
Másik gyakori tévedés, amikor azt gondolják, hogy a weboldalt meg kell tölteni szakmai anyagokkal válogatás nélkül. Mert hát azt a konkurencia is nézi, nehogy már azt mondják, hogy butaságokról írogatunk. Tegyünk hát fel olyan tartalmakat, amelyekből látszik, hogy szakmai téren is ott vagyunk a szeren. Ilyenkor, főleg ha a téma nem olyan egyértelmű a laikusoknak, néha tényleg születnek olyan tartalmak, amelyeknek se füle, se farka, de tényleg szakmai. Mások talán nem is értik.
Nyilván azoknak, akik elolvassák, vagy éppen azt szeretnéd, hogy valóban elolvassák. Így kár olyan felépítést és tartalmakat követned, ami főnöknek vagy a menedzsmentnek tetszik, vagy éppen olyan szinten írogatnod, amit leendő vevőid esetleg nem értenek.
Fontos szempont, hogy a leendő vevőidnek írj. S pont nekik, nem a versenytársaknak, s nem másnak. Olyan témákat és ajánlatokat kell felvetned, amelyek meggyőzik célcsoportodat, hogy bizony Te érted a dolgaikat. Ismered, milyen megoldásra vágynak és ezt itt nálad megtalálják.
Az interneten böngésző láthatatlan látogatók tele vannak érdeklődéssel, de az érdeklődés a saját dolgaikról szól. Senkit nem érdekel bizonyos cég, aki bár frappáns módon bemutatkozik, de csupán magáról beszél a honlapján. Az emberek a saját gondjaik megoldására keresnek információkat.
Ha céged birtokában van valaminek, ami megoldást ad arra, hogy pl. hogyan kell házat építeni, hamar kovácsoltvas nagykapuhoz jutni, vagy bármilyen más témában ajánl valamit, – Akkor beszélj arról a honlapon! Sőt legjobb, ha ezzel kezded. Ha így teszel, megragadhatod látogatód érdeklődését rögtön az első pillanatban, és sokkal nagyobb az esély rá, hogy tovább tanulmányozza honlapodat. Vagyis nem pattan meg idő előtt.
Ahhoz, hogy egy érdeklődőből valós, pénztárcával érkező vevő, ügyfél legyen meggyőző prezentáció, remek ajánlatok szükségesek. Amikor pedig ez bekövetkezik, azt a marketingesek konverziónak nevezik.
Az első legnagyobb feladat, amire koncentrálnod kell, ez a bizonyos konverzió! Ez mutatja meg, milyen arányban válik ügyfeleddé az a látogatótömeg, amely a weboldalon landol. Ha tisztában vagy a konverzió mértékével, akkor számolhatsz egy főre eső bevételt, ezt összevetheted a költségekkel. Így akár forintra megszámolhatod, mennyire hasznos a honlapod. Ha nem vagy elégedett, akkor érdemes optimalizálni, változtatni, javítani a konverziót.
Oké, mondhatnád, de hogyan lesz érdeklődő tömeg a honlapon?
Ha arra gyúrsz, hogy a keresőrendszerből majd érkeznek az érdeklődők, aztán azokból egyre másra ügyfelek válnak, akkor ki kell ábrándítsalak. Ez még az éhhalálhoz sem lesz elég. A keresőrendszerben a sláger keresőkifejezésekre óriási a verseny, a találatok közé bekerülni pedig elég lassú dolog. Neked pedig eredményekre van szükség. Ma, holnap. Nem a jövő hónapban, vagy félévben. Ezért hirdetni márpedig kell.
Egy jól irányzott hirdetés olyan technikát jelent, amit méltán becézhetünk vevőmágnesnek, mert kizárólag olyan látogatókat továbbít honlapodra, akik pontosan azt keresik amit Te ajánlasz. Ne bízd hát a véletlenre!
A hirdetések legnagyobb haszna a kiszámíthatóság. Naponta több tucat vagy éppen több száz érdeklődőt terelhetsz vele a honlapra. Kihagyhatatlan, ha fontos a potenciális érdeklődők nagy merítése.
Nézzünk egy statisztikus példát! Ha tegnap volt 30 látogatód a honlapon, holnap talán 300 is lehet, vagy még több. Ha teszem fel minden 100 érdeklődőből van 1 ügyfeled, akkor 30 látogatóval kb. 4 naponta érkezhet egy. Naponta 300 érdeklődővel azonban naponta 3 ügyfél jöhet, és 4 naponta 12 új ügyfél a korábbi 1 helyett 12-szeres hatékonyságnövelés… – elméletben.
Ez már tényleg jól hangzik, és eddig nagyjából eljut a többség, és mindazok, akiknek az onlinemarketing tényleg csak a nagy számok játéka. Azonban a profik itt nem állnak meg, és Te is sokkal profibb módszert fogsz alkalmazni:
Kétféleképpen lehet ugyanis hirdetni. Nem szabad abba a hibába esni, hogy a honlap kezdőlapjára továbbítjuk az érdeklődőket, vagy esetleg egy semleges aloldalra, amely bizonyos terméket vagy szolgáltatást ajánl. Nekik lesz sok-sok látogatójuk és aránylag kevés ügyfelük.
A profik elgondolkodnak, mit is ajánlhatnának. Kitalálnak egy remek ajánlatot, amit elhelyeznek az egyik aloldalon. Ennek az ajánlatnak annyira jónak kell lennie, hogy nem is bízzák a véletlenre a honlapon való megtalálhatóságát. Egyenesen ezt az ajánlatot hirdetik meg! A hirdetésről a honlapra érkező potenciális ügyfelek tehát a kezdőoldal helyett egy király ajánlattal találják szembe magukat, amin nem is kell sokáig gondolkozniuk…
Ha így hirdetsz, több legyet üthetsz egy csapásra!
– Érdeklődők helyett azonnal több vevőt, ügyfelet szerezhetsz.
– A hirdetés és az ajánlat összehangoltsága alacsonyabb kattintási költséget eredményez, ezért még több potenciális ügyfél érkezhet naponta.
– Drasztikusan növelheted a honlap konverzióját!
Az ajánlat
A profik elgondolkodnak, mit is ajánlhatnának. Kitalálnak egy remek ajánlatot, amit elhelyeznek az egyik aloldalon. Ennek az ajánlatnak annyira jónak kell lennie, hogy nem is bízzák a véletlenre a honlapon való megtalálhatóságát. Egyenesen ezt az ajánlatot hirdetik meg! A hirdetésről a honlapra érkező potenciális ügyfelek tehát a kezdőoldal helyett egy király ajánlattal találják szembe magukat, amin nem is kell sokáig gondolkozniuk…
Ha így hirdetsz, több legyet üthetsz egy csapásra!
1. Érdeklődők helyett azonnal több vevőt, ügyfelet szerezhetsz.
2. A hirdetés és az ajánlat összehangoltsága alacsonyabb kattintási költséget eredményez, ezért még több potenciális ügyfél érkezhet naponta.
3. Drasztikusan növelheted a honlap konverzióját!
Ugye Neked sem mindegy, hogy száz és ezer kattintásból mennyi üzlet születik?
Pláne, ha még fizetsz is a kattintásokért… Ha viszont sikerrel alkalmazod hirdetéseidet, könnyedén lepipálhatod vele a konkurenciát, felpörgetheted saját eredményeidet, méghozzá napok alatt. Fantasztikus érzés látni, ahogyan meglódul a honlap, elkezd csörögni a telefon és érkeznek az e-mailek…
amire egy weboldal eredményei érdekében figyelned kell:
1. A konverzió, amelynek érdekében ügyfeleid nyelvén érdemes beszélned, s meggyőző ajánlatokat kell közölnöd. Gondolkozz, vajon a jelenlegi honlap ilyen?
2. Az elérés, ami azt jelenti, hogy weboldaladra pontosan azokat vonzod tömegével, akik potenciálisan ügyfeleid lehetnek.
Nyilván az a legjobb, ha ezeket a célokat összekötöd. Kommunikálj jó ajánlatokat, és azokhoz vonzd be a téma iránt érdeklődő célközönséget! Ez már bizony alapvető stratégia. Amennyiben ehhez számottevő módosítás szükséges, tedd meg! Hidd el, meg fogja érni!
Amennyiben segíthetünk ebben, szívesen állunk rendelkezésedre!
Pénzégetés helyett kiemelkedő kommunikáció
Egyik KKV partnerünk havi 40 milliós árbevételnek örvendhet a következetes marketingmunka eredményeként. Sok éve dolgozunk együtt, miközben hétről hétre adaptáljuk az új ötleteket, és a változó körülményekhez idomítjuk a céges kommunikációt.
40 millió havonta! Lehet ennyivel több, csak mert jó az online kommunikáció?
Igen, partnerünk példája bizonyítja! Vajon hogyan áll össze ez a stratégia?