Egyik ügyfél olyan, mint a másik.. – Vagy mégsem?
Ha valaki mégis válogat az ügyfelek között, annak túl jól megy? Olvasd el, mi lehet az előnye, ha néha nemet mondasz!
Egyszer jó régen azt mondta nekem egy cégvezető, hogy ők minden megkeresésre küldenek ajánlatot. Acélszerkezet gyártásban érdekelt cégként nyilván nem két forint volt egy üzlet, de voltak olyan megkeresések, amelyeket simán komolytalannak lehetett volna minősíteni. De nem, ők aztán elküldték az ajánlatokat bármire! Néha aztán felvonult a csapat ipari gyárcsarnokok építésére szabott kapacitással egy-egy apró garázst kivitelezni. Sok cécó, kevés eredmény. Mérlegelni érdemes, mert van különbség:
Van egy másik aranyszabály:
Kerüld az olyan ügyfelet, akinek értékrendje nem egyezik meg a tiéddel!
Nálunk ez úgy lehet, hogy vagy nem azt szeretné kapni az ügyfél, amit nyújtani tudunk, vagy simlis.
Egyszer például megkeresett valaki, hogy webshopot szeretne egyetlen termékre. De nem volt hajlandó elárulni, mi az a termék. Mivel így zsákutcába futottunk, csak elárulta, hogy erős mágnest kíván értékesíteni, ami megállítja a közüzemi mérőórákat. Ez persze törvénytelen, nem is lettünk partnerek.
Ha pedig másra vágyik az ügyfél, nyilván kár rábeszélni saját megoldásodra, mert úgysem lesz elégedett.
A minap beszéltem egy potenciális ügyféllel, aki weboldalt készíttetne. Folyamatosan seo részletekről faggatott, például arról, hogy a keresőbéli helyezések vajon helyettesítik-e a kattintós hirdetéseket?
Elmondtam neki, hogy a hiteles kommunikáció ettől sokkal fontosabb, de ezt nem akarta meghallani. Kiderült, hogy 4 éve már kapott ajánlatot tőlünk, se azóta sem cselekedett. Megnéztem a weboldalát, ami pont olyan volt mint 4 éve. Vajon mit papoljak kommunikációról olyan ügyfélnek, aki 4 éve nem nyúlt a honlapjához, s most is inkább a seo-t erőlteti? Inkább nem vállaltam.
Ha nem vállalsz el pár elhanyagolható ügyfelet, attól még nem szakad le az ég. Jó eséllyel megkíméled őt is és magadat is a csalódástól. Jó ügyfelek körében viszont több időd lesz. Gazdagabb leszel idővel és energiával, amit fordíthatsz inkább másra. Ezért fontos a jó ügyfél szerzése…
Pénzégetés helyett kiemelkedő kommunikáció
Egyik KKV partnerünk havi 40 milliós árbevételnek örvendhet a következetes marketingmunka eredményeként. Sok éve dolgozunk együtt, miközben hétről hétre adaptáljuk az új ötleteket, és a változó körülményekhez idomítjuk a céges kommunikációt.
40 millió havonta! Lehet ennyivel több, csak mert jó az online kommunikáció?
Igen, partnerünk példája bizonyítja! Vajon hogyan áll össze ez a stratégia?