

Marketing válságos időkben! Mit kezdjünk ilyenkor?
A válságos időkben minden fillérre szükség van nyilvánvaló módon. Jelen korunkban is válsággal nézünk szembe, még akkor is, ha bejárunk dolgozni, mennek a cégek, ugyanakkor érezhetően kisebb fordulatszámmal pörög az élet.
Amikor szűkös idők járnak, mit tehet egy cég? Marketing válságos időkben- sztori:
A második világháború alatt a brit kormány megtiltotta a margarin különböző márkanevek alatti reklámozását, de az Unilever nem hagyta abba a reklámot. Pedig a termék nem is volt kapható. Amikor a háború után a márkák visszatértek, az Unilever ugrott a népszerűségi lista élére.
Nyilván nem szeretném azt sugalmazni, hogy a jó marketing törvényt bont. Inkább csak arra irányítanám rá a figyelmedet, hogy amikor elhalkulnak a hangok, akkor jobb eséllyel hallathatod a sajátodat.

Saját tapasztalatom is mutatja, hogy simán növekedhet a piaci részesedés válság idején abban az esetben, ha nem hagyják abba a reklámozást. Jó lehet a megfontolás, amely a marketingköltséget közelebb helyezi a gyártási költségekhez, az értékesítési költségek helyett.
Jó tehát, ha előre kalkulálod a marketingköltségeidet, olyan módon, hogy azt szorosan a gyártás vagy szolgáltatás mellé kapcsolod. Ha ebből következően nem hagysz fel a marketinggel válságban sem, akkor jó eséllyel bővülni fognak az eredményeid.
Egyik partnerünk jut eszembe, amelyikkel nagyon hasonló módon dolgozunk már 10 éve. Ez idő alatt kicsiny kezdő cégből régiós piacvezetőkké nőttek. – így nyilván alátámaszthatom a fentiek érvényét, pedig már jó régen kitalálták.
John Maynard Keynes, zseniális brit közgazdász volt, aki ezt javasolta: – ha vissza is fogod marketingköltségedet amikor jól megy a biznisz, a pénzt ne költsd el, hanem tedd félre ínségesebb időkre. Amikor majd válságban kell finanszírozni a reklámokat.
Egyébként Ő volt az, aki ezt is leírta már jó régen: „ – ha baj van, jöjjön és segítsen az állam, építtessen piramisokat, majd bontassa le azokat, de adjon megrendelést, munkát, fizetést, van olyan idő, amikor elkel a segítség.” – Nem ismerős ez valahonnan?
Neked nem biztos, hogy segít az állam. Éppen ezért gondold át a reklám, a marketing és a válság összefüggéseit a fentiek szerint.


Pénzégetés helyett kiemelkedő kommunikáció
Egyik KKV partnerünk havi 40 milliós árbevételnek örvendhet a következetes marketingmunka eredményeként. Sok éve dolgozunk együtt, miközben hétről hétre adaptáljuk az új ötleteket, és a változó körülményekhez idomítjuk a céges kommunikációt.
40 millió havonta! Lehet ennyivel több, csak mert jó az online kommunikáció?
Igen, partnerünk példája bizonyítja! Vajon hogyan áll össze ez a stratégia?