De tényleg, tulajdonképpen kinek hirdetsz?
Olyan egyszerű azt gondolni, hogy ha hirdetésekre költesz, az automatikusan eredményeket generál szinte azonnal. Ez a nézőpont azonban már rövid távon is csalódást okoz a legtöbb esetben, mert egyszerűen nem jönnek az eredmények olyan mértékben, mint amit az elvárások diktálnak.
Pedig hirdetek, nem létezik, hogy ne működjön! – gondolja a hirdetők jó része. – Öntöm a pénzt hirdetésre, s amit kapok, az még az éhhalálhoz sem elég!
Egy nyári találkozón megkérdeztük a közönséget, ki szeretne ma cipőt venni? Páran jelentkeztek. Igen kevesen. Majd feltettük a kérdést, ki szeretne cipőt vásárolni az őszre? Erre majdnem mindenki jelentkezett. Simán elkölthetsz egy rakat pénzt azért, hogy azonnal vevők érkezzenek, azonban ilyen vevők csak kevesen vannak, változatos igényekkel, páran nyilvánvalóan nem téged keresnek, csak néhány maradék potenciális ügyfélre számíthatsz. Ez a drága hirdetések világa a ma vevőiért.
Azonban, ha elkezded megszólítani azokat, akik vélhetően középtávon lehetnek ügyfelek, akkor egy jóval nagyobb halmazt kapsz, akiket megtaníthatsz arra, miért érdemes veled üzletelni, nálad vásárolni. Ha erre fordítasz időt, pénzt, energiát, később jóval több ügyfeled lesz, mintha a mai ügyfelekért szállnál ringbe. S ezek az ügyfelek kiműveltek, tájékozottak, akik tisztában lesznek értékeiddel és szívesen meg is fizetik.
Kezdj el például segíteni ahelyett, hogy eladnál! Képzeld el, hogy vannak odakint rengetegen, akiknek jó lenne a terméked, szolgáltatásod, de nem ismerik, vagy éppen nem tudják, miért kellene azt választani. Egyszerűen tanítsd meg nekik!
Hirdetés és kommunikációs stratégia
A hirdetések világa leginkább azt tolmácsolja a közönségnek, hogy gyere, vásárolj nálam most, mert itt kapod a legjobb feltételeket. S ez általában az árról szól. Aranyárban mért hirdetési felületeken árversenybe bocsátkozni pedig eléggé meredek. Inkább kerülendő.
A kommunikációs stratégia inkább ezekről szól:
– Hogyan találd meg azokat, akik ügyfeleid lehetnek?
– Hogyan tanítsd meg őket terméked, szolgáltatásod értékeire?
– Hogyan mutasd be nekik a legfontosabb hasznot, amit veled nyernek?
– Hogyan kommunikáld feléjük, miért érdemes veled üzletelni?
– Hogyan vedd rá őket, hogy minél hamarabb melletted döntsenek?
– Hogyan tereld vissza őket, hogy újra vásároljanak?
– Hogyan intézd, hogy szívesen ajánljanak ismerőseiknek, barátaiknak, üzletfeleiknek?
Bár a hirdetések igenis fontosak az online üzletvitel szempontjából, mégis jól teszed, ha nem a ma vevőiért, ügyfeleiért öntöd ki a pénzt az ablakon! Inkább valamilyen megfontolt kommunikációs stratégiát követve becserkészed a holnap vevőit, akik a fentieknek megfelelően jóval többen vannak. Igaz, ez feltételez némi türelmet, de sokkal eredményesebb.
Ha megengeded nekünk, hogy segítsünk, pontosan ilyen stratégiai szemlélettel és kivitelezéssel állunk rendelkezésedre. Megújuló, mágnesként funkcionáló, vonzó üzenetekkel felszerelt weboldalak, kommunikációs stratégia, tartalommarketing az, amivel sikerrel turbózzuk fel értékesítési folyamataidat, és eredményeidet.
Az Alphadesign alapítójaként 21 éves, szakmai díjakkal elismert tapasztalatokkal segítek cégeknek, vállalkozásoknak abban, hogy webes megjelenésük és kommunikációjuk által növekvő eredményeknek örvendjenek. Légy Te is köztük!
Légy Te is részese a remek élménynek,
amikor elkezd csörögni a telefonod, – és valaki azt mondja, hogy látta a weboldalad, ami meggyőző, és szeretne továbblépni, megbízást adni, vagy vásárolni, mert ajánlatod pont neki szól…
Egyik KKV partnerünk havi 40 milliós árbevételnek örvendhet a következetes marketingmunka eredményeként. Sok éve dolgozunk együtt, miközben hétről hétre adaptáljuk az új ötleteket, és a változó körülményekhez idomítjuk a céges kommunikációt.
40 millió havonta! Lehet ennyivel több, csak mert jó az online kommunikáció?
Igen, partnerünk példája bizonyítja! Vajon hogyan áll össze ez a stratégia?