

Téged is utolér vagy sem?
6 pontban arról, hogy mire figyelj oda laikusként, ami miatt weboldalad keresőbarát lesz, és persze elkerülöd a seo átkot!
A weboldalak keresőbarát jellege igen fontos tényező, azonban 20 éves tapasztalatom alapján óvva intelek, ne spirázd túl a dolgot! Különben utolér a seo átok! – Hogy mi a seo átok? Olvass tovább!
Egyik ismerősöm hívott a minap tanácsot kérve. Elmondta, hogy úgy érzi meg van átkozva, mert évek óta dolgozik azon, hogy weboldalával előre kerüljön a keresőrendszerben, de nem sikerült az áttörés! Annak ellenére, hogy az évek alatt több millió forintot költött szakértői díjakra. – Hát ez a seo átok. Azokat sújtja, akik meg vannak arról győződve arról, hogy a keresőrendszer ingyen szállítja az érdeklődőket. Majd nyilván szakértő segítséget hívnak, a szakértők természetesen számláznak, és a végén, ahogyan a jó magyar közmondás mondja, a leves többe kerül, mint a hús.
Amikor pedig arról érdeklődtem, mikor posztolt utoljára, kiderült, hogy nem posztolt. Nyilván akkor nincs miért csodálkozni.
Itt küldök 6 javaslatot, ami hozzásegít ahhoz, hogy kikerülve a technikai hókuszpókuszt, közvetlenül az egyértelmű lényegre koncentrálhass. Ha követed e javaslatokat, weboldalad kivívja a maga helyét a keresőrendszerben, és értékes eszközként ügyféljelölteket irányít hozzád.
1. Tekintsd a seo-t tartalmi kérdésnek technikai helyett!
Gondolj arra, hogy a keresőrendszer legfontosabb célja, hogy figyelemre méltó találatokkal szolgálja ki a tömegek érdeklődését. Amennyiben weboldalad tartalma megfelelő válaszokat ad az érdeklődésre, akkor a látogatók elidőznek nálad, olvasnak, informálódnak. Ezt a gugli nagyszerűen tudja mérni. Amennyiben úgy látja, hogy weboldalad jól kiszolgálja az érdeklődést, akkor nyilván előkelőbb helyen fogja tálalni a weboldaladat. Csak mert ez az érdeke. Ezért feküdj rá a tartalomra, nem véletlenül mondják, hogy a weben a tartalom a király.
2. Maradj a fehér lovon!
Mivel a keresőrendszer értékes, hiteles válaszokat kíván adni az emberek érdeklődésére, ezért folyamatosan szűri az olyan technikákat, amelyekkel a honlapgazdák szeretnék őt megtéveszteni a jobb keresőbéli helyezések érdekében. Ezért légy mindig biztos abban, hogy elkerülöd ezeket a technikákat. Kockázatos ezeket használni, mert egy ideig működhetnek akár, de ha utolér a gugli haragja, akkor lehúzhatod a honlapodat a vécén.
3. Használj ésszerűen nagy képeket!
A weboldala letöltődésének sebessége nagy mértékben függ a megjelenítendő tartalom digitális méretétől. A gugli viszont szereti, ha gyorsan megjelenik a honlap, ezzel javítva a felhasználói élményt. Az alkalmazott képek mérete igen gyakori hiba. Sokszor tapasztalom, hogy a honlapgazdák nem törődnek ezzel, pedig csak kis odafigyelést kér.
Képzeld el, hogy a népszerű fullHD képernyők 1920 képpont szélességűek, tehát nyilván egy 1920 képpont széles kép végigér a baloldaltól a jobboldalig teljes képernyős méretben. Tegyük fel, hogy egy ilyen kép 2-300 kilobájt méretű. Ha csak úgy lősz egy képet a modern mobiloddal, jó eséllyel egy 7-12 megabit felbontású kép készül, amiből akár óriásplakátot is lehet nyomtatni. Ezt a képet gyakran simán feltöltik a honlapra akár 3-5 Mb méretben, ami az előzőnek legalább 10-szerese. Ezzel így szépen meg lehet gyilkolni az egész webszájtot, lassul a letöltődés, sarkos esetben használhatatlanná válik a honlap. Érdemes lehet ezért a eltöltendő képeket először ésszerű méretre kicsinyíteni. Irányadó méretek: 1920, 1280, 960, 720 széles képek a honlapon elfoglalt helytől függően.

4. Gyorsítsd tartalomkezelődet lehetőség szerint
Még ez után is aktuális lehet gyorsítani a weboldalt azzal, hogy úgynevezett caching kiegészítőt alkalmazol. Főleg tartalomkezelő használata esetében célszerű beállítani egy ilyet, ami a weboldal tartalmának előállítását gyorsítja meg, ezzel gyorsítva az egész megjelenítést. Ha külföldni célcsoportod is van, akkor akár CDN tárolót is bevethetsz. Ez tartalmaidat több, különböző földrajzi helyen működő szerveren tárolja, majd a lekérés helyétől függően a leggyorsabban elérhető szerverről szolgálja ki a honlapodat.
5. Publikálj rendszeresen értékes tartalmakat, tudatos kulcsszavakkal
Kutass az után, hogy tevékenységed, iparágad után érdeklődők milyen keresőkifejezéseket használnak. Ha összeírod a listát, akkor ezekre célzott tartalmakat hozhatsz létre. Így indulhatsz versenybe azokra a keresőkifejezésekre, amelyek számodra értékesek lehetnek. Az adott témakörökről érdemes rendszeresen publikálnod, hogy célcsoportod mindig aktuális híreket, tanácsokat találjon honlapodon. Ne felejtsd el, nem technikát kell művelned, hanem érdeklődést kell kielégítened. Ami pedig jó lesz az érdeklődők számára, azt szeretni fogja a keresőrendszer is.
6. Használd a Google releváns szolgáltatásait
Kapcsold össze honlapodat a gugli rendszereivel, az Analytics és Search Consol rendszerével. Az első a forgalomstatisztikai, látogatottsági adatokat szolgáltatja elsősorban, a második is kihagyhatatlan, mert oda fel tudod tölteni a honlaptérképet, – azon oldalaid összes linkjét, ami csak létezik. Ezzel gyorsabbá és pontosabbá tudod tenni weboldalad feltérképezését a keresőrendszer számára. Szóval ez a két rendszer kötelező kör.
Ezek nem túlságosan bonyolult praktikák, viszont hasznosak és időtállóak. Csaknem mindegyik oda jut el, hogy tedd tartalmaidat értékessé és optimalizáld az elérését. Lefordítva, szolgáltass könnyen elérhető értékes tartalmat, amelyek vonzóak célcsoportod számára.
Mert bár a keresőrendszer értékelésének technikai szempontjai elég sűrűn változnak, azonban a széles érdeklődésre számot tartó, értékes tartalmak mindig prioritással lesznek értékelve a keresőrendszer által. Ha követed a fentieket, nyilván nem fogsz mellélőni.
Ne is figyelj másra!
A weboldal és a napi marketingkommunikáció egyik legfontosabb része, hogy tudatosan válaszd meg a célcsoportot. Csak nekik kell beszélned, s egyáltalán ne légy zavarban attól, hogy néhányaknak ez talán nem tetszik.
A minap konzultáltam egy partnerünkkel, aki egészségügyi, természetgyógyász szolgáltatásokat nyújt. Elmesélte, hogy a Facebookon kritika érte, mert valaki úgy vélekedett, problémás lehet a szolgáltatás, mert ha már ennyire kell reklámozni, akkor biztosan nem megy. – Talán mert jó bornak nem kell cégér. Szegény partner zavarba esett, úgy kellett visszaterelni a jó vágányra.
Ne legyen kétség afelől, hogy ez teljesen rossz hozzáállás. Bármit is hirdetsz, lesznek olyanok, akiknek nem tetszik. Sőt, minél jobb a hirdetésed, annál többen lesznek ilyenek. Miért? Ebben van irigység, jó adag rosszindulat, trollkodás. Ne foglalkozz ilyen véleményekkel.
Csak azokkal kell törődnöd, akik vélhetően ügyfeleid lehetnek, a többi nem érdekes. Aki rosszindulattal közeledik, abból nyilvánvalóan nem lesz ügyfél. Akkor miért foglalkoznál velük? Nem tartoznak célcsoportodba.
Válaszd hát meg saját célcsoportodat körültekintően, és beszélj csak azokhoz! Ennek eredménye nagyobb aktivitás a piac részéről, hiszen többnyire csak azokhoz jut el üzeneted, akikhez kell. Második előnye, hogy így hatékonyabban érheted el a célcsoportodat, több potenciális ügyfél érkezik. Nem csak jobb lesz az eredményed, de és nem tűnik el a hirdetésekre költött pénzed nyomtalanul.
Így kapják ezt kézhez partnereink
Mi a WordPress rendszert preferáljuk munkánk során, ennek előnye, hogy egy nagyszerűen használható tartalomkezelővel érkezik. Használatát egyrészt betanítjuk, hogy ne légy másra utalva, amikor új információkat szeretnél a honlapon publikálni. Másrészt olyan kiegészítőt alkalmazunk, amellyel könnyedén keresőbarát formára hozhatók az elhelyezett tartalmak, így jó esélyekkel indulhatsz versenybe a későbbi saját tartalmakkal is. E kiegészítő használatát is megtanítjuk.
Ráadásként olyan modult is csatolunk, amely automatikusan méretezi a képeket, így ezzel sem kell sokat foglalkoznod, ráadásul a weboldal gyorsításáról is gondoskodunk. És persze az egészet működtetjük, ha eddig nem ismerkedtél a weboldal működésének körülményeivel, akkor ezután sem kell ezzel bajlódnod. – Fő a kényelem, egyszerű használhatóság és a biztonság! Ezekkel segítünk a technikát illetően.
További hasonló témák


Főnixként feltámadó weboldalak
Érdemes ezt is elolvasnod!
Hogyan működik a mechanizmus, amely másfél milliárd forintot tett partnerünk zsebébe 5 év alatt?
Lehet ennyivel több, csak mert jó az online kommunikáció?
Bizonyított példa mutatja, hogy működik a dolog!
Vajon hogyan állt össze ez a stratégia?