Máig rögzült szemlélet, hogy nosza indítunk egy honlapot és várjuk a vevőket. A látogatók többsége azonban nem vásárolni jön, hanem informálódni. Sokan egészen egyszerűen még nem készek a vásárlásra, lehetséges, hogy a tervezett vásárlás csak hetek, hónapok múlva esedékes. Talán csak mérlegelik az alternatívákat, latolgatják, milyen választási lehetőségeik vannak, válogatnak. Ám az erős szakértői imázs építésével elérheted, hogy jó eséllyel téged válasszanak.
A képen lerajzoltam, hogyan alakul a vásárló érdeklődése a vásárlás előtt. Látható, hogy miután megszületett az igénye, egyre erősödő érdeklődést mutat a kiszemelt áru vagy szolgáltatás iránt. Érdeklődik a jellemzők felől, szeretné az elérhető választékból a számára legjobb alternatívát kiválasztani. Meg akarja tudni, hogy a kiszemelt áru vagy szolgáltatás milyen módon szolgálja ki az igényét, milyen tulajdonságokkal bír, hol lehet kapni, mennyiért, milyen szállítási feltételekkel, garancia satöbbi.
Amikor ez megvan, eljut az érdeklődés görbe csúcsára, kész a vásárlásra, hiszen már tudja mit akar vásárolni, és hol. Elmegy és megveszi. Vége.
Ha a weboldalon egyszerűen csak eladni szeretnél, akkor nagyon kicsiny eredménnyel számolhatsz. Csak annak tudsz értékesíteni, aki éppen akkor vásárolni szeretne, aki kész a vásárlásra, elszánta magát. Ezek közül is sokan a konkurenciánál landolnak mert épp oda veti őket a véletlen.
A vásárlásra kész, elszánt látogatók a potenciális érdeklődőknek alig pár százalékát teszik ki, vagy még annyit sem.
Ezért sokkal jobb az a stratégia, ha úgy építed fel a honlapot, hogy a vásárlás előtti érdeklődést maximálisan kiszolgáld vele. Ha megfelelő választ adsz a látogatók kérdéseire, akkor nem csak szakmai imázst, de bizalmat építhetsz.
Ha megtalálják honlapon a választ, akkor megjegyeznek és előléptetnek a képzeletbeli listán azok között, akiket majd meg kell keresni a vásárlás alkalmával. Így építhetsz piacot csupán azzal, hogy ismeretterjesztő, érdekes szakmai anyagokkal és részletes információkkal szereled fel honlapodat.
Ha például virágkertészeted lenne, írj a faültetés és virággondozás témájáról, és ne csak azt mutasd meg milyen szép növényeket lehet kapni. Aki élővirágot vagy facsemetét vásárol, otthon gondozni szeretné. Tehát szívesen vesz olyan információt weboldalon, mely segíti a mindennapos kertápolásban. Vedd elő a tipikus problémákat és javasolj megoldást. Aki szereti a növényeket, szívesen elidőz majd az oldalon, ahol csupa érdekességet talál.
Ez minden műfajra érvényes. Az érdekes, ismeretterjesztő tartalmak vonzzák az olvasókat, bőséges tárházat jelentenek a téma iránt érdeklődőknek. Eközben megjegyzik neved, a weboldalad címét, a vállalkozásodat.
Ha így építed fel honlapot, biztos lehetsz benne, hogy előbb-utóbb számos megkeresést kapsz, ezért fontos, hogy foglalkozz a többiekkel. Az emberek, a látogatók kezdenek majd más szemmel nézni Rád, cégedre, a téma szakértőjének tekintenek. Kérdeznek, érdeklődnek, és csak rajtad múlik, hogy rendelnek-e.
Pénzégetés helyett kiemelkedő kommunikáció
Egyik KKV partnerünk havi 40 milliós árbevételnek örvendhet a következetes marketingmunka eredményeként. Sok éve dolgozunk együtt, miközben hétről hétre adaptáljuk az új ötleteket, és a változó körülményekhez idomítjuk a céges kommunikációt.
40 millió havonta! Lehet ennyivel több, csak mert jó az online kommunikáció?
Igen, partnerünk példája bizonyítja! Vajon hogyan áll össze ez a stratégia?