„Ugyanazt adom, mint a versenytársak, portékám nem jobb, nem rosszabb, így csak az árral tudok versenyezni. Mi mással nyerhetnék, mint azzal, ha olcsóbban adom? Ha látják, hogy az ár nálunk a legkedvezőbb, itt fogják megvenni.” – mondja a fantáziátlan kereskedők kórusa, de Te nem leszel köztük, mert segít az átgondolt üzleti kommunikáció!
Ha nincs kedved az öngyilkos árleszállítósdihoz, akkor olvasd el, hogyan lehetsz az egyenlők között a legjobb!

Pályám során számtalan alkalommal találkoztam a fenti véleménnyel, amire persze van megoldás, bár nem egyszerű. Milyen könnyű olyan szolgáltatást, termékeket árulni, amelyek világosan kiemelkednek a hasonló termékek közül! Egyszerűen van valami, amivel jobbak. Ilyenkor könnyű dolgod van. Más a helyzet abban az esetben, ha terméked bár hasznos, de sincs olyan tulajdonsága, ami egyedivé teszi. Ilyenkor annyira egyszerű az árat tenni egyedivé! Azaz ha egyedien alacsonyra állítod be. Ezzel azonban beszállsz egy olyan árversenybe, amivel saját profitodat rövidíted meg, – hosszú távon ez öngyilkos módszer.
Ezt teheted ilyen esetben:
#1 Adj hozzá értéket!
Talán van valami, amit a termékhez csatolva értékesebb lesz. Ezzel nyerhetsz a fantáziátlan versenytársakkal szemben. Ilyesmi lehet díjtalan kiszállítás, beszerelés, nagyobb garancia; plusz termék vagy szolgáltatás. Esetleg betanítás, hozzáadott plusz felszerelés, kiegészítők, csomagajánlat. Ha a termékedet izgalmasabban ajánlod, akkor megnyerheted ezt a fordulót.
Ha ez sem segít, jöhet a vegytiszta üzleti kommunikáció
#2 Mondd el, miért pont megfelelő – támaszd alá bőséges információkkal
Sok cég azzal próbálkozik, hogy mindenáron bebizonyítsa termékéről, hogy az jobb. A nyilvánvalóan erőltetett tulajdonságokkal operálni eléggé izzadságszagú! Ilyenkor egyszerűen senkit sem kell meggyőznöd arról, hogy a terméked jobb.
Elég annyit hangsúlyozni, hogy a terméked és szolgáltatásod abszolút jó. Pont megfelelő. Ha ezt részletesen kifejted, akkor elérheted, hogy a vevők bizonyosságot érezzenek a Te ajánlatoddal szemben, a versenytárséval kapcsolatban pedig bizonytalanságot. Ez a bizonyosság pedig számodra kedvezőbb vásárlási döntéseket fog jelenteni.
#3 – Versenyezz kommunikációval!
Ha tehát nem tudsz mással versenyezni, hívd segítségül a laza, de egyenes üzleti kommunikációt. Mondd el világosan, részletesen, mi jó a termékedben, szolgáltatásodban. Beszélj róla becsületesen, több megközelítésből, több adattal, mint a versenytársak.
Az egyenértékű áruk, szolgáltatások esetében ennyire döntő a kommunikációd. Részletekbe menő egyenes beszéddel meggyőzően bizonyíthatod, hogy terméked, szolgáltatásod pont megfelelő, vagyis abszolút jó… – és ez elég is ahhoz, hogy később elégedett légy!
Értékes vevőket értékekkel lehet vonzani. Megfelelő kommunikációval képes leszel tolmácsolni igazi, valós értékeidet, miután a piac észrevesz, megjegyez és visszatalál hozzád, cégedhez. Ezért abban segítek, hogy megfelelő értékek szülessenek és azok kommunikációja is ragyogó legyen. Így jó eséllyel megérkeznek azok a vevők, akikre mindig is számítottál.
Érdemes ezt is elolvasnod!
Hogyan működik a mechanizmus, amely másfél milliárd forintot tett partnerünk zsebébe 5 év alatt?
Lehet ennyivel több, csak mert jó az online kommunikáció?
Bizonyított példa mutatja, hogy működik a dolog!
Vajon hogyan állt össze ez a stratégia?
- Hogyan tudta partnerünk meglovagolni az internet adta lehetőségeket?
- Milyen fordulatok vezettek odáig, hogy a cég évről évre bővül, és kvalifikált vevőkörnek örvendhet?
- Miért maradtak el a problémás, kicsinyes ügyfelek, miért értékesíthet magasabb áron, mint a versenytársak?
- Miért örvendhet hatékonyabb értékesítési arányoknak, mint korábban?
Adj esélyt ennek az infónak, és magadnak, hogy a Te céged üzletvitele is ilyen látványosan bővüljön! Ezt látva kisimulnak a ráncok minden gondterhelt cégvezető homlokán, és út nyílik a kiszámítható, tervezhető üzletvitel felé.
Összefoglaltam erről egy beszámolót, amit jó szívvel ajánlok, hiszen részletesen leírtam benne, minek köszönhetően lehetett ezt elérni. Más nyilván nem teszi ki a kirakatba az ilyen bennfentes információkat, de partnerünk megengedte, hozzájárulását adta.