A szép honlapok titka – bizalom pillanatok alatt
A cégek és vállalkozók egészséges törekvése, hogy megkülönböztessék magukat a versenytársaktól. Ennek egyik jó terepe a weboldal, ami akár egy pillanat alatt kiemeli vállalkozásodat a tömegből csak azzal, hogy ízlésesen van felépítve.
Képzeld el, hogy találkozol egy vevővel, partnerrel, akinek szándékodban áll valamit felajánlani, – terméket, szolgáltatást, amit ha igénybe vesz, akkor az számodra üzleti sikert, bevételt, referenciát, vagy éppen nagyobb autót jelent… – Vajon milyen megjelenést választasz ilyenkor? Nyilván nem az udvarra szánt kényelmes farmert húzod elő, hanem inkább valamilyen elegánsabb ruhadarabot, amit viselve úgymond megadod a tiszteletet az eseménynek és a részvevőknek. Üzletfelednek, partnerednek egyaránt.
Weboldalad általában csak ilyen emberekkel találkozik!
Olyan potenciális érdeklődőkkel, akikből vevő, ügyfél válhat. Vajon hogyan állíthatnál eléjük egy pongyolán összegereblyézett weboldalt, amikor személyesen ettől sokkal többet mutatnál? Hiszen ezek a látogatók valódi ügyféljelöltek!
Hatásos üzleti weboldal – Így kezdünk hozzá
Ezért amikor egy leendő partnerünk megkeres bennünket, általában első lépésben egy remek weboldal születik számára. Létrejön egy olyan kiállású üzleti weboldal, amire méltán lehet büszke. Egy kiemelkedően szép, átlátható módon felépített üzleti weboldal az esetek többségében már igazán nagy lépés, aminek már a létrejötte is pozitív hatással van az üzletvitelre.
Miért? Mert az azt megelőző változat többnyire annyira gyalázatos, hogy a honlapgazda egyáltalán nem látja semmilyen hasznát. Az érdeklődők meglátva egy ilyen honlapot lemondóan legyintenek magukban. – Vajon milyen kiszolgálást kapnék ezektől, ha saját dolgaikra is ilyen kevés figyelmet fordítanak? – A kérdés lehet költői, de igaz. Hogyan lehet bizalommal lenni egy olyan cég iránt, amely láthatóan magasról tesz az első benyomásra, vagy éppen saját dolgaira?
A megszületett új weboldal viszont helyreállítja az imázst, és az érdeklődés megindul a webről. Ez az online megjelenés varázsa, amikor nem csak a fehér asztalnál villognak a mandzsetták, de a honlap is részt vesz a pozitív értékek tolmácsolásában.
Pozitív érték a honlap megjelenése, és még pár részlet, amire érdemes támaszkodni. Olvass tovább, nézd meg, melyek ezek!
A kommunikáció varázslata
Évekkel ezelőtt általános jelenség volt, hogy pár okos honlapot kivéve, a cégek többsége magáról beszélt. Mi vagyunk azok akik… – mottó és felelősségtudat, minőségirányítás és céges filozófia. Ezeket nyugodtan eldughatod a website mélyebb bugyraiba, mert leginkább senkit sem érdekel.
Szerinted, miért köt ki valaki a honlapodon? Vajon azért mert kíváncsi arra, milyen klassz innovációkat toltál az elmúlt években? Nyilván nem. Azért van nálad, mert odavezette az érdeklődése, s reméli hogy nálad megtalálja a választ a kérdéseire.
Tudnod kell, hogy a vevőket, partnereket nem érdekli a céged, leginkább csak saját maguk érdeklik őket. Nyilvánvaló lehet, hiszen bárhogyan is jutottak el hozzád, a saját megoldásaikat keresik, konkrétan tehát nem téged. – Ezért beszélj úgy a honlapon, hogy az ne rólad szóljon, hanem róluk, és az általuk keresett dologról, a megoldásokról!
Fordítsd meg a kommunikáció irányát és beszélj a vevőről, az ő igényükről, problémáikról, és arról, hogyan találhatják meg a megoldásukat nálad! És arról, hogy miért a Te megoldásod lehet pont megfelelő számukra.
Az általunk készített üzleti weboldal erőssége, hogy ezt alapból alkalmazzuk. És 10 ügyfelünkből 8 ezt örömmel veszi. Általában átírjuk a hozzánk küldött anyagok egy részét. Élesebb üzenetekkel, főcímekkel látjuk el őket, s a dolog betalál, mert: – a hozzánk küldött tartalmi anyagok legtöbbször úgyis korrektúrát igényelnek. – A honlapgazda pedig csak annyit vesz észre, hogy hát ez tök jó lett… – harmadrészt örül, hogy ezt nem neki kellett abszolválni.
Szuper, hogy ilyen módon hatásosra lett köszörülve a mondanivaló, és lehet fogadni az első pozitív visszajelzéseket, amelyeket a potenciális vevők, partnerek küldenek. Lám, ez máris sokkal jobb eredmény rögtön az első hetekben, mint amit a régi honlap domborított az elmúlt években!
A rendszeres kommunikáció haszna
Amikor elkezd működni a honlap és az új kommunikációnak köszönhetően megérkeznek az első eredmények, páran hajlamosak hátradőlni, a elvégzett munka jóleső érzésével. Közben talán nem tudatosult bennük, hogy az elvégzett feladat nem valaminek a végét jelenti, hanem egy új korszak kezdetét.
A céges, üzleti weboldal, mint újonnan megszületett kommunikációs eszközt érdemes megfelelően használni. Egy magára hagyott, tartalmilag egyre avuló honlap varázsa hamar elszáll, s ami marad, az az unalom, az aktualitását vesztett tartalmak temetője, a nemtörődömség mementója.
Ezért érdemes célként kitűzni, hogy a meglévő információk rendszeresen frissüljenek! A bőséges szakmai tartalom felsorakozása élő, szakértő és prosperáló cég képét közvetíti, amelynek van mondanivalója, és nem is fél azt hangoztatni.
Ugyanakkor a rendszeres kommunikációval, és az erre helyezett figyelemmel könnyű adaptálni a honlap dolgait a piac változásaihoz. Az alkalmazkodó kommunikáció és a megújuló ajánlatok olyan pezsgést eredményeznek a weboldalon, ami nyilvánvalóan pozitívan befolyásolja az üzletvitelt.
Tudatos kommunikációs stratégia
Mai világunk tele van közösségi terekkel, amelyek közül nálunk a facebook a legismertebb. Egyszerű feltenni egy posztot, egy fotót, és máris folyik a kommunikáció. Vannak olyan vélemények, amelyek azt hangoztatják, hogy ez kiváltja a honlapot. Ne hidd el!
A céges kommunikáció centruma a honlap, már csak azon egyszerű okból, hogy saját márkádat tolmácsolja, és nem kell alkalmazkodnod szövevényes felhasználási feltételek támasztotta korlátokhoz. Magyarul, azt írhatsz rá, amit csak szeretnél.
Ezért a közösség platformokon publikált posztok vegyesfelvágottja helyett érdemes olyan kommunikációt folytatni, amely következetesen a honlapra tereli az érdeklődést. Teszem fel, olyan posztokat alkalmazni, amelyek érdekes felvetések után a folytatáshoz a honlapra terelik az érdeklődőket. Ott aztán az előkészített érkező oldalakkal igény szerint lehet konvertálni az érdeklődést komolyabb kapcsolattá. Miközben az érdeklődők fejében rögzül a márka, megjegyeznek, és később emlékeznek cégedre, amikor eljön a döntés ideje.
Ha ezt hosszú távon következetesen végzed, akkor igazából semmi sem akadályozhatja meg, hogy a honlap üzletviteled fajsúlyos kiegészítőjévé váljon, a köré épített kommunikációval együtt.
Mi itt az Alphadesign kollégáiként naponta ilyen kommunikációs fordulatokkal dolgozunk. Kezdésként felépítjük legjobb weboldaladat, és élesre hangoljuk az üzeneteidet. Megcsiszoljuk tartalmaidat, ha igényled, akár jól felforgatjuk és újraírjuk. Nem hagyunk magadra, a weboldal publikációja után is szívesen segítünk, hogy teljesen magadénak érezd a honlapot. Megtanítjuk használni!
Később részt veszünk rendszeres kommunikációdban, megfésüljük posztjaidat, vagy teljesen újakat írunk. A rendszeres kommunikációt ráadásul komplett folyamatokkal egészítjük ki, amelyek az érdeklődés felkeltésétől az ügyféllé konvertálásig önműködően dolgoznak.
Az Alphadesign alapítójaként 21 éves, szakmai díjakkal elismert tapasztalatokkal segítek cégeknek, vállalkozásoknak abban, hogy webes megjelenésük és kommunikációjuk által növekvő eredményeknek örvendjenek. Légy Te is köztük!
Légy Te is részese a remek élménynek,
amikor elkezd csörögni a telefonod, – és valaki azt mondja, hogy látta a weboldalad, ami meggyőző, és szeretne továbblépni, megbízást adni, vagy vásárolni, mert ajánlatod pont neki szól…
Egyik KKV partnerünk havi 40 milliós árbevételnek örvendhet a következetes marketingmunka eredményeként. Sok éve dolgozunk együtt, miközben hétről hétre adaptáljuk az új ötleteket, és a változó körülményekhez idomítjuk a céges kommunikációt.
40 millió havonta! Lehet ennyivel több, csak mert jó az online kommunikáció?
Igen, partnerünk példája bizonyítja! Vajon hogyan áll össze ez a stratégia?