A tartalommarketing és vevőszerzés veresége, amit pedig egyszerű lenne fejlődésbe fordítani! Csak másként kell megközelíteni. Olvasd el, hogyan!
„Hát, nem tudok semmi újat kitalálni, amit díjtalanul le lehetne tölteni! Néha szórólapozunk, hirdetünk, ilyesmiket teszünk.” – A múltkor ezt hallottam egyik partnerünktől, akinél szeretném renoválni a vevőszerző folyamatot. Nem először hallom ezt, később persze mindig kiderül, hogy van azért egy sor dolog, amit be lehet vetni a vevőszerzés érdekében.
Bizonyára tudod, hogy nem érdemes ilyeneket írni a weboldalra, hogy – „iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesüljön ajánlatainkról…” – mert csak flusztráló módon semmi sem történik majd, és akkor jön az, hogy – „nálunk a marketing nem működik, kipróbáltam!”
Szó sincs róla, hogy Valaki nem szeretne eredményeket, vagy éppen nem hajlandó megtanulni pár dolgot, sokkal inkább a hozzáállást kell megvizsgálni. Le kell győzni a megrögzött előítéleteket, amiket saját magadnak gyártasz a fejedben. Akadályokat, amelyek gátolják a kreativitást.
Olvass el egy példát, hogyan gondolkozhatsz egy megszokott, mindennapi dologról!
Képzelj magad elé egy szép nagy kenyeret!
Te vajon mit gondolsz róla? Vannak, akiknek fejében erről a gluténmentes étrend, az egészséges táplálkozás milliószor hallott mantrái érkeznek, az egészségre káros összetevőkről és azok lehetőség szerint való elkerüléséről, helyettesítéséről. Egyszer olvastam egy cikket arról, hogy a kenyér fogyasztása hosszú távon szörnyű betegségek forrása, ezért csak ilyen, meg olyan kiőrléssel, liszttel stb. készülő kenyeret szabad fogyasztani korlátos mennyiségben, de legjobb, ha nem is eszünk kenyeret.
Másoknak talán végigfut agyában a gondolatsor, hogy ez a kenyér milyen szép. Pont úgy van kialakítva, hogy könnyű legyen vágni. Egy sor ember munkája van benne, kezdve a talajelőkészítéssel és a búza vetésével, aztán az aratás és feldolgozás fáradsága. A kenyérnek saját ünnepnapja van, az új kenyér ünnepe. Amikor felszeled a konyhaasztalon, egy értékes terméket fogyasztasz, de legtöbbünknek ez eszünkbe sem jut, mert annyira mindennapi.
Vevőszerzés – A különbség a szemlélet
A működő marketing tervezés, folyamatok, ötletek megvalósításának eredménye. Aki benne van, azok számára természetes dolog, napi szinten látótérbe kerül, újabb és újabb fordulatokkal bővítik, tökéletesítik. A marketinges folyamatok cégre szabottak, nulláról kezdve általában nem máról holnapra hoznak eredményt, és mindig van mit tökéletesíteni rajta. Mások számára ez problémát jelent, amin vagy nem tudnak, vagy nem akarnak túljutni.
Az általános problémacentrikus szemlélet körülvesz bennünket. Mindennapjaink tele vannak problémákkal, rohanással, mert oda kell érni a gyermekkel az iskolába, a munkahelyre, megemelkedett vérnyomással mérgelődünk a dugóban.
Igazi problémák
Ha igazi problémákat szeretnél látni, nézz szét a világban ott, ahol sem kenyér sem víz nincs, és éheznek a gyermekek. Nem szeretnék gazdaságpolitikai felhangokat pengetni, mert nem az én asztalom, csak szeretném ráirányítani figyelmedet, hogy a problémák és áldások megélése tulajdonképpen szemlélet, nézőpont kérdése. Nézz csak körül! A mindennapi életedben talán nincsenek is gondok, csak odaképzeled őket. Tök jól élsz, van fűtés, van víz és kenyér, és persze van internet is, hiszen ezt most olvashatod. A „gond” kifejezést állítsd át fejedben „kihívás”-ra, s máris másként fognak menni a dolgok!
A marketing meglendít
A marketing soha nem fog igazi problémát okozni Neked vagy cégednek, csak kizárólag eredményekre számíthatsz. Ha dolgozni kell rajta, hát ez a gond sokkal sekélyebb, mint a kenyér és víz problematikája. Tekints hát rá kihívásként, és kezdd el eszközként használni a marketinget álmaid elérése érdekében.
Ha elsőre nagy kihívást jelent céged számára egy vevőszerző folyamat kitalálása, akkor segítek. De meg fogod látni, hogy dolgaid részleteinek kibontása után egy sor dolgot meg lehet valósítani, amelyet talán azért nem vettél észre, mert kell hozzá egy kis szemléletváltás. Másként látva a dolgokat meglendül a megvalósítás, és megérkeznek az eredmények is.
Számíthatsz rám ebben!
Pénzégetés helyett kiemelkedő kommunikáció
Egyik KKV partnerünk havi 40 milliós árbevételnek örvendhet a következetes marketingmunka eredményeként. Sok éve dolgozunk együtt, miközben hétről hétre adaptáljuk az új ötleteket, és a változó körülményekhez idomítjuk a céges kommunikációt.
40 millió havonta! Lehet ennyivel több, csak mert jó az online kommunikáció?
Igen, partnerünk példája bizonyítja! Vajon hogyan áll össze ez a stratégia?