Mit tégy, ha úgy érzed, csigalassú a webes?
Villámgyors kommunikáció, alkalmazkodás a honlapon, – tartalomfrissítés, szerkesztői munka – nálad is gyorsan megy, vagy döcögve?
Néha rengeteget kell várni a szerkesztőkre, mondta a minap valaki, egy beszélgetés alkalmával. Ha szeretnék megváltoztatni pár dolgot a weboldalon, – egy-egy információt, vagy ajánlatot, – valósággal kirügyezek, mire elvégzik, amit kértem. Vajon miért van ez így? – Nos, nem feltétlenül kell így történnie!
A mai modern honlapok szuper tartalomszerkesztővel érkeznek, kevés gyakorlattal is nagyszerűen használhatók. Nálunk is vagy 12 éve így dolgozunk, minden frissen elkészülő weboldal használatát megtanítjuk online konzultáció vagy személyes találkozó során. Addig magyarázzuk, amíg partnerünk saját maga is képes lesz használni a szerkesztői oldalakat. A többség ezt örömmel veszi, és bátran építi, szerkeszti az új tartalmakat.
Ennek ellenére a honlapgazdák egy része idegenkedik attól, hogy a szerkesztői felületekre belépve saját maga intézze tartalmainak módosítását vagy éppen bővítését. Talán, mert nem érzik magunkat otthon benne. Talán bizonytalanok. Vagy éppen nem érdekli őket, nem akarnak ezzel időt tölteni. Az idő egyébként értékes dolog! Az is lehet, hogy teljesen más a beállítottságuk. A példa kedvéért, mindig vannak olyanok, akik nem tudnak kicserélni egy villanykörtét, ennek ellenére nyilván értékes tagjai a társadalomnak. Ha nem, hát nem. Ahogyan mondani szokás, másban jók… Nyilván, ettől még lehetnek kiváló emberek, cégvezetők, vállalkozók.
Talán ők nem érdemlik meg, hogy weboldaluk naprakész legyen?
Ha Te sem vagy rutinos honlapszerkesztő, elküldheted igényedet egy e-mailben a webeshez, aki elintézi. Ha elintézi. Nyilvánvaló, hogy egy kisebb mértékű módosítás nem jelent számára olyan bevételt, mint egy nagyobb projekt, ezért a módosítások prioritása is alacsony lehet számára. – Innen indult a mai téma, vajon mikor intézi el? Aznap? Pár napon belül? Vagy rágógumiként nyúlnak ezek az idők? Ha igen, akkor pár kör után már kedved sem lesz keresni a kapcsolatot.
Ezért az elmúlt 20 évből megszámlálhatatlan példát mondhatnék, amikor azzal találtak meg, hogy volt webes, nincs webes, kellene egy megbízható valaki. Amikor megkérdeztem, hogy miben állapodtak meg, milyen szerződés született, kiderül, hogy nincs szerződés vagy teljesen komolytalan.
Ezért 3 dolgot érdemes tenned:
1. Megtanulod klasszul, hogyan szerkesztheted jövőbéli tartalmaidat a honlapon. Azaz megkéred a webeseket, hogy tanítsák be a honlap kezelését!
2. Olyan partnert választasz, aki megbízhatóan dolgozik.
3. Szerződésben rögzíted elvárásaidat.
Nálunk például mindhárom körülmény alapértelmezett.
Ezért írnak korábbi partnereink ilyen véleményeket:
„Minden kérésem, igényem megvalósult gyorsan és pontosan. Ezúton is köszönöm szépen!” – Büchinger Mariann, egyediszonyeg.hu
„Váratlan és hihetetlen volt, hogy mindig betartottátok a határidőket és a megbeszélteket.” – Jahromi Józsa Berti, granadanyelviskola.hu (Évhonlapja – 2019)
A weboldalakat nem elég megalkotni, azok információit nyilván módosítani, bővíteni kell a jövőben.
Egy-egy igény velünk akár 1 órán belül is teljesül, ezért ügyfeleink hálásak, nekünk pedig jó érzés. Ha tényleg könnyedén, pár perc alatt teljesíthető a kérés, díjtalanul, szívesen elintézzük. Neked is ilyen webes partnert kívánunk!
Vajon Te mit tehetsz,
ha szeretnéd ismertebbé tenni termékedet, szolgáltatásodat, – több ügyfelet vonzani, – s ehhez kézenfekvő módon, szívesen támaszkodnál saját weboldaladra, kommunikációdra, webes eszközeidre?
Egyik KKV partnerünk havi 40 milliós árbevételnek örvendhet a következetes marketingmunka eredményeként. Sok éve dolgozunk együtt, miközben hétről hétre adaptáljuk az új ötleteket, és a változó körülményekhez idomítjuk a céges kommunikációt.
40 millió havonta! Lehet ennyivel több, csak mert jó az online kommunikáció?
Igen, partnerünk példája bizonyítja! Vajon hogyan áll össze ez a stratégia?