Elindítottál egy új weboldalt, és most türelmetlenül várod, hogy megjelenjenek az első megrendelők, ügyfelek?
Egyértelműnek tűnik, hogy a honlap elkészülte után meglendül a webes érdeklődés hulláma, érkeznek az érdeklődők és szaporodnak a megrendelések. Az elv nyilván ez, ám csalódásra adhat okot, amikor az látszik, hogy a weboldal meg sem mozdul. Hiába a csiszolt tartalom, amikor az eredmények az éhenhaláshoz sem elegendőek. Ez valóban lehangoló.
Miközben az idő telik, az organikus keresőoptimalizálás (SEO) eredményei csak lassan kezdik megmutatni hatásukat. Az új weboldalak számára különösen kihívást jelent, hogy azonnali eredményeket érjenek el. De ne aggódj, van megoldás arra, hogy már az elején is élvezhesd a növekvő webes érdeklődés előnyeit.
Olvasd el: Miért lassú a SEO fejlődése?
Az új weboldalakkal kapcsolatosan a keresőmotorok számára időbe kerül, amíg indexelik és rangsorolják az újszülött weboldal tartalmait. Az algoritmusok folyamatosan értékelik a weboldalak relevanciáját és minőségét, de ez nem megy egyik napról a másikra. Gondolj csak bele, a keresőrendszer a világ összes weboldalát szeretné katalogizálni és elemezni.
Az alábbiak miatt is lassú lehet a SEO fejlődése:
– Kevés szöveges tartalom: Az új weboldalak gyakran kevesebb tartalommal rendelkeznek, ami nehezíti a rangsorolást.
– Verseny: A népszerű kulcsszavakra nagy a verseny, így időbe telik, míg a weboldalad versenyképessé válik.
A keresőrendszerek találati oldalai a weboldalak számára olyan, mint egy versenypálya. Mindenki szeretne elöl lenni a megfelelő keresésekre, ugyanakkor a célba érés esélye nyilván attól is függ, mennyien vannak a versenyzők a pályán. És hát persze a versenytársak sem piskóták, ők is vélhetően beleadnak apait, anyait. Győzni tehát nehéz, némely alapvető kulcsszó esetében szinte lehetetlen.
A keresőrendszer időről időre újraelemzi a weboldalakat, kíváncsi a változásokra, amelyek új értékelési szempontokat jelentenek. Így a változás állandó, ám sok esetben a webes érdeklődés organikus növekedése meglehetősen lassú. A kezdő weboldalak esetében ezért nincs sok értelme gyors eredményeket várni.
Hogyan lendítsd be a webes érdeklődés hadát rövidtávon?
Bár a SEO hosszú távon hatékony stratégia, rövidtávon más módszerekkel is növelheted a weboldalad forgalmát. Íme néhány tipp:
Hirdetések (PPC):
– Használj Google Ads vagy Facebook Ads kampányokat, hogy azonnal elérd a célközönségedet!
– Készíts figyelemfelkeltő hirdetéseket, amelyek relevánsak a weboldalad tartalmához!
Közösségi média:
– Aktívan jelenj meg a közösségi média platformokon, ahol a célközönséged is jelen van!
– Készíts érdekes és megosztásra érdemes tartalmakat, hogy növeld az eléréseidet!
A hirdetések a barátaink annak értelmében, hogy elszámolnak az eredményekkel. Pontosan tudni fogod, hogy milyen mennyiségű webes érdeklődés érkezik napi szinten. A hirdetések alapvetően leöntik weboldaladat látogatókkal, már csak arra kell figyelni, hogy megfelelően vonzó ajánlatokkal találkozzanak.
Még két módszer a webes érdeklődés felpörgetéséhez
Email marketing:
– Építs email listát és küldj hírleveleket az érdeklődőknek.
– Ajánlj fel értékes tartalmakat, amelyekkel meg tudod tartani az olvasók figyelmét.
Influencerek:
– Keress együttműködési lehetőségeket influencerekkel, akik segíthetnek népszerűsíteni a weboldalad. Hiteles influencerek ajánlásai növelhetik a weboldalad látogatottságát.
Az új weboldalak SEO eredményei idővel meg fognak jelenni, de a rövidtávú forgalomnövekedést hirdetésekkel és aktív közösségi média jelenléttel érheted el. Légy türelmes, és használd ki az elérhető marketing eszközöket, hogy azonnali eredményeket érj el a webes érdeklődés növelése terén! Idővel a keresőmotorok is felfedezik a weboldalad értékét, és az organikus forgalom is növekedni fog.
Bízz a folyamatban, és használd a fenti tippeket, hogy az új weboldalad sikeres legyen már a kezdetektől fogva!
Mi, a Alphadesign munkatársai azért dolgozunk, hogy Neked kiemelkedő eszközöd, stratégiád legyen elérni ügyfeleidet. Megbízhatóak vagyunk és kreatívak, nem tűnünk el a balfenéken, már vagy 20 éve szolgáljuk partnereink céljait, amelyek érdekes módon többnyire egybevágnak saját céljainkkal.
Az Alphadesign alapítójaként 21 éves, szakmai díjakkal elismert tapasztalatokkal segítek cégeknek, vállalkozásoknak abban, hogy webes megjelenésük és kommunikációjuk által növekvő eredményeknek örvendjenek. Légy Te is köztük!
Légy Te is részese a remek élménynek,
amikor elkezd csörögni a telefonod, – és valaki azt mondja, hogy látta a weboldalad, ami meggyőző, és szeretne továbblépni, megbízást adni, vagy vásárolni, mert ajánlatod pont neki szól…
Egyik KKV partnerünk havi 40 milliós árbevételnek örvendhet a következetes marketingmunka eredményeként. Sok éve dolgozunk együtt, miközben hétről hétre adaptáljuk az új ötleteket, és a változó körülményekhez idomítjuk a céges kommunikációt.
40 millió havonta! Lehet ennyivel több, csak mert jó az online kommunikáció?
Igen, partnerünk példája bizonyítja! Vajon hogyan áll össze ez a stratégia?