A weboldalak terén az ügyfelek meggyőzése, a bizalomépítés lehet az első feladat. A figyelem megragadása, és vezetése egészen addig, amíg az üzleti döntés meg nem születik a látogató részéről. Ám ez csak ritkán sikerül egy körben, ezért a weboldal kommunikációja legtöbbször összetett manőverekkel épül fel, még akkor is, ha ez nem látszik rajta. A legjobb, ha tényleg nem látszik…
De milyen tartalmakkal operálhatsz, ha vonzó, meggyőző weboldalt szeretnél birtokolni? Ami megbízhatóan gyűjti a kapcsolatokat, kitartóan tereli cégedhez a leendő ügyfeleket. Ha sikerül ezt megalkotni, tulajdonképpen bevezetted vállalkozásodat. Vagy ha már ezen túl vagy, akkor újabb szintre emelted a működés stabilitását.
A honlap tartalmi részei
Információktól zajos világunkban percenként érkeznek az új hírek, reklámok bombáznak bennünket a telefonon, a tévében, a közösségi oldalakon. Szinte belefájdul a fejed, még akkor is, ha nem figyelsz oda. Ebben az ordítóan hangos reklámzajban próbálsz infókat átadni a célcsoportodnak, s ez bizony nem egyszerű.
Ezért szükség van valamire, ami megállítja őket a fene nagy rohanásban. S ez pedig egy remek üzenet, amit odaírhatsz a honlap elejére.
Az üzenet
Ami ott tartja a látogatókat, hogy végigolvassák ajánlatod, és ne kattintsanak el másodpercek múlva… Ha szép a weboldalad, az már egyfajta bizalmat épít, de az igazi bizalom akkor érik, ha látogatód a honlapra érkezve rögtön úgy érezheti, hogy itt vele foglalkoznak. Ezért:
– Mert úgy érzi, hogy róla van szó… az Ő igényeiről.
– Ha látja, hogy jól ismered azokat.
– Ha olyan érzése van, hogy itt bizony tudják mi kell neki.
– Ha azonnal látja, hogy itt megkaphatja amire vágyik.
– És talál egy jó ajánlatot…
Ha képes vagy ezt 5-10 másodperc alatt átadni, akkor jó eséllyel tovább olvas. Ezzel Tiéd az ügyfél figyelme. Egy jó honlap ezért általában egy remek megszólítással kezd, mely szíven találja az érdeklődőket, azonnal megszerezve azok figyelmét.
De hogyan lehet ezt gyorsan és hatásosan kivitelezni?
A leghatékonyabb figyelemkeltő fordulat, ha a termék vagy szolgáltatás hasznát ajánlod rögtön az elején. Minden terméknek, szolgáltatásnak vannak jellemzői, előnyei és haszna! Pl. ha egy tévét modern technológia működtet, az jellemző. Ha ezért szebb a képe, mint a többié, az már előny, de a haszna, hogy igazi moziélményt nyújt az egész családnak.
Nem tudom, megfigyelted-e már, hogy fejfájás csillapítót nem azért szedünk, hogy ne fájjon a fejünk. Hanem, hogy a fejfájást elfelejtve zavartalanul élvezzük családunk társaságát, vagy épp jobban koncentrálhassunk munkánkra.
Kezdd tehát a haszonnal! Ha a weboldalon a termék, szolgáltatás hasznát hangsúlyozod rögtön az elején, számíthatsz arra, hogy azonnal felkelted az érdeklődők figyelmét. Ha ezzel kezded ajánlatod, tényleg olyan hatása lesz, mint valami ragasztónak. Odaragaszthatod vele az érdeklődőket, elfelejtenek elkattintani, és további információkra éhesen olvassák el ajánlatodat…
Ajánlat, vagy ajánlatok sora – olcsó árak helyett
Cégként, vállalkozásként nyilvánvalóan van valamilyen ajánlatod, jó érdeked fűződik ahhoz, hogy a leendő ügyfelek elolvassák azt. Sőt, akár több ajánlatod is lehet, ám nem mindegy, mivel szeretnéd meggyőzni vevőidet. A tehetségtelen kereskedők elsődleges eszköze az ár, ők leginkább a „nálam a legolcsóbb a cucc” szlogenjével igyekeznek hódítani. Ez többnyire nem jó irány, a lefelé húzó árspirál hosszabb távon káros. Ettől sokkal jobb, ha magasabb árszínvonalon sikerül értékesíteni, – egy jó ajánlattal. De mitől lesz az ajánlat valóban vonzó, még akkor is, ha az ár magasabb, mint a versenytársaknál?
Hozzáadott érték, plusz tartalom
Az ajánlatot érdemes továbbgondolni. Az „ez van ennyiért” egyszerű képletét sokféleképpen lehet csavargatni, csak kreativitás kérdése. Klasszikus példa, amikor hallottuk, hogy a műszaki áruház nem csak eladja a tévét, de kiszállítja és be is üzemeli. Másik példa, amikor a bútoráruház lapraszerelt bútorait kérésre a helyszínen összeállítják a munkatársak. Ezek nyilván kényelmi szempontok, és kiváló ötletek, amivel fel lehet turbózni egy ajánlatot. Az ajánlathoz fűzött hozzáadott érték vonzó szempont lehet, amikor a vevő vagy partner döntést hoz. Nálad vajon mi az a hozzáadott érték, ami még vonzóbbá teheti ajánlatodat?
Egyedi ajánlat
A legjobb ötletek egyike, ha egyedivé teszed ajánlatodat. Ha például terméked vagy szolgáltatásod olyan egyedi jellemzőt, előnyt kínál, amit más nem tud vagy nem képes hozzáadni. Néhány évvel ezelőtt a strandokon vettél fagyit vagy lángost, egyik olyan volt, mint a másik. Aztán valaki elkezdte „kézműves” jelzővel kínálni a portékát, ami egyben minőségi lépést is jelentett. Finomabb, egyedi ízvilágú finomságok érkeztek, a házi, értsd egyedi recepteknek köszönhetően. Ezt természetesen nem lehet csak úgy lemásolni. Ha van valamilyen egyedi jellemzője ajánlatodnak, kötelező hangsúlyozni! Ha talán nincs, akkor érdemes elgondolkozni, milyen lehetőséged van e téren.
Garanciák
Nyugtasd meg vevődet, hogy nem éri kár!
Micsoda? Milyen kár érhetné a vevőnket? – gondolhatod most, – Hiszen a termékünk szuper!
Természetesen. Csakhogy a vevő gondolatban ezektől tart: Talán nem a megfelelő terméket kapja. Vagy nem jó terméket kap. Vagy nem jó kiszolgálást. Ezért érdemes megnyugtatni, méghozzá lenyűgöző garanciával.
Egyik partnerünk drága hűtőket importál. A piacon egyedülálló módon 4 év cseregaranciát mellékel a gépekhez, és a piac imádja! Másik partnerünk központi porszívókat értékesít kiváló szolgáltatásokkal és 3 év teljes körű garanciával. Egy harmadik partnerünk beltéri ajtókat értékesít és rátesz a gyári garanciára még két plusz évet, ami így 5 évre adódik.
Határidő
Tégy rá még egy lapáttal, és érd el, hogy aki elolvassa ajánlatodat, ne habozzon sokat, hanem lecsapjon rá! Ezzel magad mellé állíthatod a hezitáló ügyfeleket, akik holnapra talán elfelejtkeznének Rólad. Ha teheted, szabj határidőt!
„Ha péntekig jelentkezik erre az ajánlatunkra, extra bónuszt, ajándékot adunk!” – ez csak hevenyészett ötlet, nyilván érdemes konkrétabb dolgot ígérni. Ám a lényeget megfelelően illusztrálja.
Bevezető ajánlat, tedd szem elé!
Az első lépcsőben érdemes felajánlani valamit a honlapodon azoknak, akik potenciális ügyfeleid lehetnek. De mit? Kipróbálható szolgáltatást? Terméket? Vagy valamilyen letölthető információt?
Igazából mindegy, mert a lényeg, hogy leendő ügyfeleid a lényeges üzleti döntést megelőzően kapjanak valamit tőled, ami hasznos számukra. Ráadásul belekóstolhatnak a veled, cégeddel való kapcsolatba, együttműködésbe. A bizalomépítés legjobb módja, ha ezzel sikerül megalapozni a későbbieket.
A szakmaiság és az elhivatottság prezentációja, a google játszótere: blog + CTA
Lusta vállalkozók ezrei úgy tekintenek weboldalukra, mint valamilyen vevőszerző gépre, ami vevőket szerez csak azért, mert van, mert egyszer korábban elkészíttették. Abban a tekintetben talán igazuk van, hogy valóban ez lenne a cél, ám időközben valamit elfelejtenek. Jóérzésű ügyfelek nem vesznek valamit azért, mert éppen kedvező az ára. Előtte tájékozódni szeretnének, informálódni.
A vevőket mindig kétség gyötri. Ilyenek például: – Vajon a megfelelő terméket, szolgáltatást kapom? – Vajon jó kiszolgálást kapok? – Vajon később is rendelkezésre állnak majd, ha valamilyen problémám adódik? – Ezeket a kétségeket nyilván illik eloszlatni. Ám egyáltalán nem biztos, hogy elegendő, ha odaírod, hogy becsszóra…
Gyorsan említek egy jó példát, ami ráadásul személyes. Pár hónapja elromlott a drónom, amit hobbicélokra vásároltam. Felhívtam egy szervizt, ahol hosszadalmas, gyári bevizsgálással összekötött tortúrát helyeztek kilátásba, jó drágán. Ezért kicsit félretettem a dolgot. Tavasszal, a jó idő érkeztével újra belendültem, rákerestem a gugliban, és találtam egy másik szervizt. Honlapján blogbejegyzések voltak a korábbi javítások megoldásával, mintegy esettanulmányként.
Elolvastam egyet-kettőt. Átjött belőle az a gondosság, amivel ezeket az érzékeny berendezéseket javítják. Átjött, hogy ezek ezzel szeretnek foglalkozni! A munkájuk egyfajta hobbi, ezer kihívással. Alig várják, hogy a következő problémát is megoldják.
Ne is volt kétséges, hogy hozzájuk fordulok. Olyan szakik kezében szeretném látni a dolgaimat, akik úgy bánnak vele, mintha a sajátjuk lenne. A blog, az írások hangvétele meggyőzött. Az ár már nem is olyan fontos, mert tudom, hogy megfelelő helyen vagyok.
A blog nem csak arra szolgál, hogy híreket közölj. Az írás módja, a hangvétel, a sorok között átadott információk mind segítik a meggyőzést. Így, ha legközelebb azt hallod, hogy egy kép felér ezer szóval, csak mosolyogj és emlékezz arra, hogy ez csak duma.
Popup ajánlatok
A popup, a felugró ablak sok évvel ezelőtt igazi utálat tárgya volt, annyi volt belőle a különböző weboldalakon. Ez szerencsére abbamaradt, és igazi remek eszköz lehet a kezedben, ha ízléssel használva nem zavarod el vele a látogatóidat.
Felhívhatod a figyelmet egy jó ajánlatra, rögtön azután, hogy a weboldal megjelent a böngészőben. Ezzel tulajdonképpen egy rövidebb utat találhatsz az olvasók figyelméhez, ám ezzel nem érdemes visszaélni, mert a türelmét veszett érdeklődő hamar elkattint. Ezért érdemes kicsit késleltetni, és csupán egyszer megjeleníteni.
A popup másik népszerű fajtája az exit-popup, ami akkor aktiválódik, amikor a látogató távozni készül. Ez az egér mozgásaival van összefüggésben, ezért az exit-popup mobilon nem használható. Ennek ellenére asztali és lapotop számítógépeken nagyszerűen működik. Azzal a feladattal bízhatod meg, hogy a távozni készülő látogató figyelmét még utoljára megmozdítsd.
A leginkább lényeges tartalmakon túl vagyunk, amelyeket hadrendbe állítani javaslok weboldaladon. Ha úgy építed fel a tartalmakat, hogy képes legyen megragadni a figyelmet… Ha úgy állítod össze ajánlataidat, hogy kézen fogva vezessék látogatód érdeklődését… Ha blogod stílusával és témáival meggyőző képet festesz szakmai elhivatottságodról, és magad felé fordítod vevőid bizalmát, akkor weboldalad új szintre fogja emelni cégedet, vállalkozásodat.
TIPP! Honlap átépítése előtt ez a következő logikus lépés!
Díjtalan konzultáció
Kézenfekvő lépés lehet, ha díjtalan konzultációt kérsz, mert gyorsan kiderülhet, hogyan segíthetünk. Mi már évtizedek óta dolgozunk hozzád hasonló cégekkel, vállalkozókkal, akik elégedettek. Tartozz Te is közéjük! Kérj konzultációt most!
Egyik KKV partnerünk havi 40 milliós árbevételnek örvendhet a következetes marketingmunka eredményeként. Sok éve dolgozunk együtt, miközben hétről hétre adaptáljuk az új ötleteket, és a változó körülményekhez idomítjuk a céges kommunikációt.
40 millió havonta! Lehet ennyivel több, csak mert jó az online kommunikáció?
Igen, partnerünk példája bizonyítja! Vajon hogyan áll össze ez a stratégia?
Lapozd végig a véleményeket!
„A weboldal még ki sem volt fizetve, amikor sikerült remek üzleteket szerezni vele. 11 éve rendszeresen, hetente konzultálunk.”
„Azoknak ajánlom ezt a fajta együttműködést, akik ki mernek állni a sorból, többre vágynak, mint a versenytársak.”
„Rövid idő alatt mindent elkészített a csapat amit kértünk, és annál sokkal többet. A megvalósult álom végre informatív de nem unalmas. Láthatóak az erősségeink de nem tolakodó. Nagyon jól használható mind nekünk mind a partnereknek.”
“Jól esett, amikor proaktív módon bátran nyúltatok a tőlünk kapott anyagokhoz, de bizalommal tudtuk jelezni, ha valamit másként szeretnénk. Azt tettétek hozzá, ami hiányzott, nem többet, és nem kevesebbet.”
„Köszönöm, letisztult, igényes munkát vehettünk át, aminek igazán örültünk. A jövőben is bizalommal fordulok hozzátok és szívvel ajánlom tovább munkátokat…”
“Számomra váratlan és hihetetlen volt, hogy mindig betartottátok a határidőket és a megbeszélteket.”
“A heti konzultációk nagyon fontos elemei a közös munkának, amikor élőben is találkozunk még ha online történik is. Mire már épp leülepednék, Te jössz néhány új inspirációval és akkor nekem is jobban gurul tovább a szekér.”