Volt korábban egy mentorom, akitől kaptam sok jó tanácsot. Például ezt: „- A rossz ügyfeleket engedd át örömmel a versenytársaknak!” – Ez egy elmés javaslat, feltéve, ha meg tudjuk mondani, ki is a rossz ügyfél. Mert jó ügyfél, rossz ügyfél, végső soron mindkettő fizet, miért is adnánk fel a jövedelmet holmi szubjektív érzés nyomán? – akár lehetne ez is egy jó kérdés.
Azonban ehhez sorra kell venni mit is csinálunk. – Korábban egyre másra készültek nálunk a szebb és még jobb weboldalak, van amelyik díjat nyert, több ‘Évhonlapja’ díjat kaptunk, amire büszkék vagyunk.
Legjobb ügyfeleink akár naponta vagy hetente megjelentetnek meg posztokat a weboldalon és a közösségi médiában. A honlap és a többi kommunikációs platform szinkronban dolgozik, egymás mellett működve kiegészítik egymást, kampányok és ajánlatok váltakoznak. – Ezzel foglalkozni kell, kapacitást kell rá fordítani, de ha segítséget igényelnek ebben, akkor nagyon szívesen segítünk.
Megírjuk a posztokat, kiegészítjük a tartalmi elképzeléseket, akár vázlatokból építünk fel landing oldalt, ajánlatot, hírleveleket, kampányokat
Az ilyen aktív, marketingorientált cégekkel, vállalkozásokkal öröm dolgozni, mert nyitottak, véleményt kérnek, javaslatokat beszélünk meg. Vannak olyan partnereink, akik ezen felül saját értékesítésükkel és munkájukkal kapcsolatban kérnek véleményt, javaslatokat a pozitív változtatások érdekében. Stratégiai döntésekről beszélek. Szerinted ez webes kérdés? Nyilvánvalóan nem.
Öröm látni, amikor olyan döntések születnek, amelyek után az üzleti statok pozitívan változnak akár napokon belül, és hónapról hónapra mérhető eredménynövekedést lehet tapasztalni. Még nagyobb öröm világosan érezni, hogy ennek megszületésében jelentős részünk van.
Ez kell az ilyen együttműködéshez,
amire számíthatsz, rendszeres, és mérhető eredményeket hoz:
- Jó adag nyitottság. Egy ilyen együttműködés bizalmat és egymás megbecsülését feltételezi.
- Elfogadás, a mérlegelés képessége. A munka során alternatívákat és elképzeléseket beszélünk meg, illetve ütköztetünk.
- Stratégiai szemlélet. Az eredmények nem egyetlen lépés után érkeznek, hanem folyamatok szülik őket. Ezeket a folyamatokat össze kell rakni, tesztelni, optimalizálni kell.
Az ilyen együttműködés eredményei megkérdőjelezhetetlenek.
Ezzel szemben vannak páran partnereink között, akik számára egy weboldal elkészül ugyan, de már nem jutnak el arra a szintre, hogy azt prosperáló módon használják. Hiába adjuk át a megfelelő információkat, ígéretek még vannak a folytatásra, de a megvalósítás soha nem kerül sorra. Ők ilyenek.
Sajnos még ma is vannak, akik azt gondolják, hogy egy szép és jó weboldal megváltja az üzletvitelt, csak úgy magától. Bedőlnek az online szakik hirdetéseinek, akik szerint – ‘A weboldal feladata, hogy eladjon helyetted!’ – ez a lózung éppen a minap jött szembe velem a fészbúkon. – Amikor pedig világossá válik, hogy a honlap nem ad el helyette akármit is automatikusan, mindenki mást hibáztatnak, csak éppen magukat nem, pedig leginkább éppen ezt kellene tenniük.
Aztán a következő körben olcsóbb kivitelezőt találnak. Ezek az emberek úgy gondolkoznak, ha már egyszer nincs sok haszna a dolognak, akkor már ne is költsünk rá olyan sokat. Pedig a legnagyobb pénzkidobás arra költeni, ami nem hasznos. – Ahelyett, hogy azon gondolkodnának, hogyan lehet kihozni a maximumot az adott eszközből.
Kár tehát hátradőlni, amikor elkészül a honlap, mert azzal nem befejeződik valami, hanem éppen ellenkezőleg, új dolog kezdődik. Egyfajta új kommunikációs irányt érdemes venni, amikor a weboldal üzeneteit és folyamatait beillesztjük a cég egyéb értékesítési, marketinges kommunikációjába. Ha Te is így látod, akkor jó irányba tartasz. Ha pedig javaslatokat szeretnél ennek megvalósításához, kérdezz tőlünk!
Nekünk lesz egy sor válaszunk, s ezért van az, hogy ilyen sok pozitív véleményt találsz ezen a weboldalon, nálunk. Legjobb vevőink hálásak, mert remek webes javaslatok, tanácsok, és kivitelezés várja őket, amelyek nyilvánvaló eredményeket szülnek. Te is bekerülhetsz azon sikeres cégek közé az interneten, akiket irigyelnek! Neked is szívesen segítünk ebben.
Pénzégetés helyett kiemelkedő kommunikáció
Egyik KKV partnerünk havi 40 milliós árbevételnek örvendhet a következetes marketingmunka eredményeként. Sok éve dolgozunk együtt, miközben hétről hétre adaptáljuk az új ötleteket, és a változó körülményekhez idomítjuk a céges kommunikációt.
40 millió havonta! Lehet ennyivel több, csak mert jó az online kommunikáció?
Igen, partnerünk példája bizonyítja! Vajon hogyan áll össze ez a stratégia?